• Anonym (Orolig)

    Socialt kontrakt! Grannar ringde polisen!

    Hejsan! Jag bor med ett socialt kontrakt och har 2 barn på heltid! 1 barn bor heltid hos sin pappa,men vi träffas regelbundet med barnen! Under kvällen idag så dök min förre detta(pappan) upp med våran gemensamma son som är 7 år(han har dubbel diagnos) han hade ett mycket kraftigt vredes utbrott när dom kom hit,pappan hade sagt nej till glass och hade sagt nej till att bära honom,han var skogstokig och skrek och sparkade på pappan..pappan blev arg och höjde rösten.. ett par timmar senare bankar det på dörren..in kommer 2 poliser som säger att grannarna ringt om bråk mellan ett barn och en man..poliserna var mycket förstående å åkte sedan efter de pratat färdigt med oss! Jag undra om någon vet om dom skickar vidare till hyresvärden att dom varit här? Riskerar vi att bli vräkta? Jag har ju som sagt ett socialt kontrakt!Jag e väldigt orolig för att vi ska åka ut på grund av det här! Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Socialt kontrakt! Grannar ringde polisen!
  • Anonym (Fy)

    Hoppas att det inte var den vidriga pappan jag såg på en lekplats idag. Han skrek och vrålade och svor på sin son som skrek och grät hysteriskt och var uppenbart rädd, tog honom hårt i kragen också. En liten kille med keps. Jag hade mina egna barn med mig och lite fullt upp men skulle gå fram bara jag fått ner dom i vagnen men då var han borta, vet inte var dom tog vägen.

  • Anonym (Varför)

    Socialt kontrakt betyder?

    Via socialen? Då står ju socialen på kontraktet och ev. Kommer då hyresvärden ringa soc.

    Om det ger dig bekymmer beror väl lite på varför du har sådant kontrakt

  • Anonym (Nn)

    Är också lite nyfiken, vad är ett socialt kontrakt?

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Fy) skrev 2019-07-22 21:28:33 följande:

    Hoppas att det inte var den vidriga pappan jag såg på en lekplats idag. Han skrek och vrålade och svor på sin son som skrek och grät hysteriskt och var uppenbart rädd, tog honom hårt i kragen också. En liten kille med keps. Jag hade mina egna barn med mig och lite fullt upp men skulle gå fram bara jag fått ner dom i vagnen men då var han borta, vet inte var dom tog vägen.


    Eller så ringer du 112.

    Så urbota dum du framstår just nu.
  • Anonym (styvförälder)
    BurningDiamond skrev 2019-07-22 23:46:08 följande:

    Om någon ringer  polisen för att de tror ett barn far illa så går det garanterat vidare till soc.


    Ja men när dom får veta att barnet har diagnoser och om barnet har bra skola, aktiviteter och får stöd i sina diagnoser förstår soc att ett barn med diagnoser får utbrott. Ett barn med diagnos får utbrott och kan inte alltid kontrollera utbrotten.
    Däremot kan soc hjälpa familjen att få stöd om dom inte har det.
Svar på tråden Socialt kontrakt! Grannar ringde polisen!