• Anonym (Iom)
    Tue 23 Jul 2019 13:22
    1724 visningar
    12 svar
    12
    1724

    Ni som är eller har varit otrogna, hur hade ni tid?

    En stillsam undran från min sida, jag och min fru brukar skämta med varandra med frågor om hon eller jag vänstrar, oftast kommer frågan när någon av oss håller i telefonen (följt av ett redigt gapskratt)

    Anledningen att vi har roligt åt det, är för det första pga 100% öppenhet och tillit, jag har aldrig tittat åt en annan kvinna, jag litar på att hon inte har någon vid sidan av mig.

    För det andra är det roligt eftersom att vi fanimig får pyssla bra nog länge innan vi ens får tid att gå på toaletten, att ta en spontan dusch på kvällen går lixom fetbort här. Först ska man jobba en hel dag, sen är det hämta barn laga mat försöka hinna pyssla med hemmet sen läggning osv osv osv, ni som har lite yngre barn vet hur rutinen går.

    Jag blir alltid paff när jag hör talas om personer som vänstrar och lyckas få till det trots att dom är i samma livssituation. När barnen väl sover så är det tvätt och panna osv som ska fixas, max 2 kvällar i veckan hinner vi pusta ut 2-3 timmar innan vi somnar skönt.

    Hur gör ni/har ni gjort ni som har någon annan bredvid er partner? Hur lyckades ni trycka in det i livspusslet? Har alla andra såna jobb där resor och övertid en hel kväll utan kontakt med hemmet ingår i stort sett?

    Obs, jag är bara nyfiken, jag har inga planer på att få tips eller så, endast min nyfikna sida som vaknar. Jag har ingen direkt bekant som jag KAN FRÅGA hur dom lyckades tråckla in det här i sitt liv

  • Svar på tråden Ni som är eller har varit otrogna, hur hade ni tid?
  • Tue 23 Jul 2019 13:31
    #1

    Inte vart men blitt utsatt för det. Det var oftast att hon i tjejkompisarna skulle till en fest. Eller så skulle hon till en "tjejkompis" dolde ofta skärmen osv.

  • Anonym (Iom) Trådstartaren
    Tue 23 Jul 2019 13:40
    #2
    Quattro89 skrev 2019-07-23 13:31:24 följande:

    Inte vart men blitt utsatt för det. Det var oftast att hon i tjejkompisarna skulle till en fest. Eller så skulle hon till en "tjejkompis" dolde ofta skärmen osv.


    Beklagar, hur gick det sedan?

    Har ni familj sedan innan? Fest är en sån där sak som totalt hat gått oss om tiden, ingen av oss skulle ha vare sig tid eller ork att gå på fest. Trots att jag varenda helg påpekat för min fru att jag skulle bli glad om hon gick ut och roade sig lite
  • Anonym (A)
    Tue 23 Jul 2019 14:02
    #3

    Lätt. Det är bara att ta ledigt från jobbet och ägna sig åt varann...

    Jobbresor är nog det statistiskt vanligaste tillfället men det har jag själv inte ägnat mig åt.

  • Anonym (Madam­)
    Tue 23 Jul 2019 14:03
    #4

    Jag träffade min älskare (vi är båda gifta) via ett gemensamt intresse/engagemang och det öppnade möjlighet att träffas på själva intresset samt att kunna träffas utöver det just pga att intresset ibland kräver en viss förberedelse, ibland möten etc och det kunde vara hemma hos honom.

    Vi höll kontakt på två sätt. Öppet via Facebook och Messenger/sms/mobil. Där det inte var särskilt konstigt att ha kontakt. Sen höll vi privat kontakt via olika mobilspel där vi kunde chatta fritt och ifred. Det var där vi bestämde träff etc.

    Jag har aldrig slutat med egna intressen även om jag har barn. Jag har prioriterat och fått plats med båda sakerna likväl som min man gjorde samma. Bebis kunde följa med i vagn på kvällen när jag sjöng i kör tex och vissa kvällar var jag hemma.

    Därför har det aldrig varit problem att "hinna" med en älskare. Att boka in en kväll med möte via ett intresse var alltså aldrig ett problem och låta make och barn vara hemma.

  • Tue 23 Jul 2019 14:05
    #5

    Man hinner mycket på halvtimmen-timmen mellan jobb och hämtning på dagis/skola... Just saying..

    Alla jobbar inte heltid..

  • Tue 23 Jul 2019 15:21
    #6

    Jag smyger visserligen inte med det, men det är värt att vakna tidigare och ses före jobbet, ses på lunchen eller ta en extra rast eller ses direkt efter jobbet. Ofta klämmer vi in en halvtimme, men någon gång i veckan en längre träff. Säger ju inte till barnen att jag ska träffa älskaren dock, så de tror att jag simmar/tränar/tar en promenad eller åker till affären om jag smiter iväg kvällstid. Utöver det hinner jag med ett par fritidsintressen och ett par kvällar eller så med mina vänner. Jag har alltid levt fritt och varit mån om min egen tid, likaså min man. Igår tog det honom mer än fyra timmar att komma hem från jobbet, jag antar att han gjorde något roligt på vägen :)

    Det där med att inte ha tid med lite yngre barn... de går iallafall och lägger sig i rimlig tid, mina är uppe till 10-11 när det är skola, herregud vad jag saknar småbarnsårens stillsamma kvällar!

  • Anonym (Resor­)
    Wed 24 Jul 2019 00:57
    #7

    Tjänsteresor är ett bra tillfälle, eller när man är iväg på nån fest med någon av de föreningar jag är med i.

  • Anonym ("Lisa­")
    Wed 24 Jul 2019 02:50
    #8

    Enkelt!

    När vi lämnade barnen (i samma skola) så brukade vi åka iväg efteråt och ta en snabbis på en undanskymd parkering i närheten. Vi kunde träffas på lunchen. I perioder har både jag och älskaren pluggat och då har det varit busenkelt. Men annars också. Båda har nu jobb som innebär att man åker iväg på olika uppdrag. Flexa är en klassiker. Åka till tandläkaren. Åka och handla. Vad som helst. Ibland har vi mötts på promenad på kvällen. Några gånger har vi varit hemma hos varandra och haft sex. Det är lättast om partnern är bortrest, annars är det riskabelt.

    Och så kommer ändå den där stunden när det uppdagas. Behöver jag nämna att jag ligger i skilsmässa? Jag är faktiskt lättad över det. Min relation har varit extremt destruktiv med psykisk misshandel från både mig och min partner. Vi har skadat varandra något enormt. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna vara otrogen mot någon men så var jag det. Och det blev ett beroende, mitt enda glädjeämne i en extremt nedbrytande relation.

    Jag ångrar inte att jag varit otrogen. Det har lett fram till bra saker att följa känslor. Livet kommer bli bättre för flera.

    Jag förespråkar inte otrohet. Det är egentligen en bedräglig sak. Men det finns också situation där det är fullt förståeligt att det sker och till och med tursamt.

  • Anonym (Swing for fun)
    Wed 24 Jul 2019 05:03
    #9

    I mitt förra äktenskap där jag var otrogen så var tid inget problem. Som egen företagare disponerar man sina dagar. Lägger betydligt mycket mer tid på sex och lekar med polariteter, smärta och njutning i mitt nuvarande äktenskap än vad jag la på mina KK-affärer i mitt förra. handlar mycket om att prioritera det man mår bra av för att orka vara effektiv med det man måste göra.

  • Anonym (DJ)
    Thu 25 Jul 2019 07:56
    #10

    Min man hann då jag jobbade längre dagar än vad han gjorde

  • Anonym (Mini)
    Thu 25 Jul 2019 08:07
    #11

    Mitt ex jobbade på annan ort under lång tid. Jag tyckte ju att det var kul för honom med omväxling och att bo på snyggt hotell som omväxling till småbarnslivet hemma, haha...

  • Anonym (Andra parten­)
    Thu 25 Jul 2019 08:54
    #12

    Jag har inte varit otrogen själv, jag är singel, men jag har haft en relation med en kollega som var sambo. Det började på en gemensam arbetsresa när han följde med till mitt rum. Jag vet att det var fel, men jag hade aldrig haft sex och var en lätt erövring.

    Därefter fortsatte vi att ha sex på jobbet, så den extra tidsåtgången var begränsad. Det största problemet var risken för upptäckt, men det var också en del av spänningen.

Svar på tråden Ni som är eller har varit otrogna, hur hade ni tid?