• Anonym (Trångt)

    Kan man sätta lås på ett kylskåp?

    Rent praktiskt alltså- kan man det? Var köper man i så fall nån anordning som funkar? Eller hittar på nåt eget? Orsaken vill jag inte diskutera, frågan är för känslig så var vänlig respektera det.

    Konkreta tips mottages tacksamt!

  • Svar på tråden Kan man sätta lås på ett kylskåp?
  • Giftskåneman

    Du kan sätta såna som brukar sitta i källarförråd, men då måste du borra i kylen, men tror jag har sett skåp med lås, nya då

  • Tecum

    Tala med någon i hemtjänst eller personlig assistent, vet att de satt lås på kylskåp hos brukare med övervikt.

  • Alexiis

    Finns nya kylskåp (kanske lite dyrt att köpa ett helt nytt men endå) där man kan låsa via en touch på själva dörren, vet inte exakt hur det fungerar men har sett det hos olika människor

  • Anonym (A)
    Aikido skrev 2019-07-23 15:10:41 följande:
    Visst kan du det.

     


  • Anonym (Trångt)

    Cykellås går ju inte få fast nånstans så det funkar inte. Nytt-nä, det här är inte många år så inte aktuellt. Hemtjänst- nån sån träffar jag inte, maken nån gång ibland. Kunde kanske vara nåt. Borra känns som vi förstör kylen, det får verkligen bli en nödåtgård i så fall. Jag tänkte att pinne genom båda handtagen skulle gå, men dörrarna är böjda så pinnen går inte genom. Dessutom går den ju dra bort... Vi får fundera- om inte nån fler har nån superlösning?

  • Anonym (Mm)

    Men om det går att föra en pinne genom dörrhandtagen borde det vara nån hålighet i dem. Och då borde du väl kunna sätta en cykelvajer mellan kylens och frysens dörrhandtag?

  • Anonym (Flärp)

    Om det är ett barn (eller annan kort och svag person) ni ska hindra från att öppna kanske ni kan sätta ett böjt metallbleck ovanpå kylen som ni fäller ner fram framför luckan när det ska vara stängt. Då räcker det med fula borrhål, eller rejäl dubbelhäftande tejp, på ovansidan (så att det inte ser så illa ut, menar jag).

    Annars tyckte jag Mickes förslag såg bra ut också.

Svar på tråden Kan man sätta lås på ett kylskåp?