• ebme

    Pco

    Hej hej, har en lite frågor och funderingar till dem kunniga ????

    Jag och min man försöker få barn sedan 2018 April, som tur är fick jag äntligen hjälp i år efter 4 olika gyn. Jag har Pco och är överviktig.

    Har gått på letrozol i 3 månader nu ???????? i augusti hoppas vi att läkaren tar en titt på min man också, hur har det gått för er som varit i en liknande situation?

    Och kan man ta sån där Early test på bim-2 eller bör jag ta ett vanligt test bara? Tacksam för svar ????

  • Svar på tråden Pco
  • elsaaas

    Hej! Min fästman och jag började också försöka utan resultat i april 2018. Mars i år så påbörjade vi en utredning som visade på att jag har PCOS utseende på mina äggledare, alla andra prover var dock bra på både mig och min fästman. I april gjorde jag en spolning som visade fri passage, dock syntes det inte om det var på båda äggledare eller bara en, men det skulle inte ha någon betydelse menade min gynekolog.

    Vi har gjort två försök med Letrozol, ena var i maj då jag hade ägglossning men inget plus fast vi prickade in rätt. I juni vart det inget försök då min fästman var bortrest, men kändes som om jag hade en egen ägglossning då (jag har tydligen ganska ofta en spontan ägglossning). Jag gjorde dock inga äl tester då, så vet inte till hundra procent. Nu är jag på dag 25, med en stark känsla av att mensen är påväg. Så tyvärr kommer vi troligtvis behöva göra ett tredje försök nu i augusti. 

    Efter 1 år och 4 månaders lång väntan, så börjar det bli svårt att tackla det här! Vi flyttade dessutom till ett annat land för en månad sen så nu har vi fem kurer med Letrozol och sen står vi på egna fötter med det här :(

Svar på tråden Pco