• Anonym (Kalle)

Hon flyttade

Hon flyttade ut,bor hos sina föräldrar nu. Vi har ett barn ihop (3 mån gammal) som bor med henne. Vad som gör mig hoppfull är: Hon kommer hit ibland,hon bjuder på mat,vi har haft sex en gång,hon hämtar inga saker/möbler/kläder,jag bjuder på mat,vi pratar och skrattar ihop,sist kom hon fram till mig och smeker mig på ryggen,hon fick två smycken av mig som hon har på sig hela tiden.

Hur ska detta sluta?

• Svar på tråden Hon flyttade
  • Anonym (BlA)

Om hon har sagt att det är slut så får du nog räkna med det. Att hon inte hämtar saker kan ju beror på att hon bor hos sina föräldrar och inte har plats med dom. Att ni umgås och har trevligt kan ju bero på att hon fortfarande vill vara vänner, att hon vill ha en bra relation och samarbete för barnet osv.

• Anonym (ställ krav)

Ställ krav och säg ifrån.

Så här kan ni inte ha det.

Ni får gå i familjeterapi. Ni behöver kommunicera. Det är inte sjysst av henne att vara så vag när ni har ett gemensamt barn med gemensam vårdnad.

• Bagar Bengtsson

Kan det vara att ni är lite unga och omogna? Att ett barn blev en för stor förändring som ni inte var beredda på? Att ni bråkade när ni bodde ihop så hon kände sig tvungen att flytta.

Att hon ändå har känslor för dig, att ni har ett barn ihop som hon vill ha en pappa till. Kanske har hon hopp att ni kommer bli ni två igen men om ni är ihop hela tiden så irriterar ni bara varandra?

Fråga henne om hon ser en framtid ihop. 

• viseversa

Hur många trådar om samma sak ska du starta? Detta är väl nr 4 nu va? Eller är det nr 5?

• Anonym (A)
    Anonym (BlA) skrev 2019-07-24 08:35:08 följande:
    Om hon har sagt att det är slut så får du nog räkna med det. Att hon inte hämtar saker kan ju beror på att hon bor hos sina föräldrar och inte har plats med dom. Att ni umgås och har trevligt kan ju bero på att hon fortfarande vill vara vänner, att hon vill ha en bra relation och samarbete för barnet osv.
    Håller med
  • Pierott

Du ska nog inte ha några större förhoppningar. Jag hade sex med mitt ex en gång efter vi gjorde slut. Sen umgicks vi som vänner i flera år också, kramade varandra ibland osv. Och som nån skrev så kan de va så enkelt att hon inte får plats med sina saker hos sina föräldrar.

Du behöver inte starta 20trådar till i ämnet, den första hade räckt.

Svar på tråden Hon flyttade