• Anonym (Fundersam)

    Är man otrogen om man ser på porr

    Är man otrogen om man ser på porr, då ens sambo förbjuder det? Vi har ingen överenskommelse då vi har olika syn på saken. Hon vägrar diskutera saken pga ångest. Hon menar bara att man inte får tända på någon annan när man är i ett förhållande, därmed är porr en dealbreaker. Själv tappar jag bara min sexlust när fantasier och porr skambeläggs. Hon tål inte ens fantasier. Vårt sexliv är annars väldigt hett och innehållsrikt, där vill hon prova det mesta. Men annars är allt förbjudet.

    Så frågan är hur ni ser på saken. Är jag otrogen om jag ser på porr i smyg, då enbart hon bestämt att det är förbjudet.

    PS. Jag vet att jag är en feg mus, men det går inte att diskutera med med någon med ångest.

  • Svar på tråden Är man otrogen om man ser på porr
  • Anonym (.)

    Oavsett vad du kallar det hela så bryter du ju ett förtroende, för jag antar att hon tror att du inte kollar på porr?

    I övrigt förstår jag dig, fattar inte varför vissa har så svårt för att sin partner tittar på porr.

  • Anonym (Swing for fun)

    Vad som är otrohet och inte kan bara personerna som är i relationen bestämma och grundregeln är att den som har hårdaste reglerna är den som sätter nivån även om jag personligen tycker att porrtittande är helt ok. Tufft läge när det inte går att prata om det.

  • Anonym (...)

    Otrohet är det absolut inte, men du sviker henne och om hon kommer på dig så kommer hon bli ordentligt sårad.. Hennes självkänsla kommer gå i kras då hon får känslan av att du hellre tittar och fantiserar om andra tjejer än om henne.

  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (.) skrev 2019-07-24 09:08:02 följande:

    Oavsett vad du kallar det hela så bryter du ju ett förtroende, för jag antar att hon tror att du inte kollar på porr?

    I övrigt förstår jag dig, fattar inte varför vissa har så svårt för att sin partner tittar på porr.


    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-07-24 09:12:23 följande:

    Vad som är otrohet och inte kan bara personerna som är i relationen bestämma och grundregeln är att den som har hårdaste reglerna är den som sätter nivån även om jag personligen tycker att porrtittande är helt ok. Tufft läge när det inte går att prata om det.


    Tack för svar. Jag inser ju att jag bryter hennes förtroende/sviker henne, vilket absolut kan kallas otrohet. Om det heter att jag är otrogen bryr jag mig inte så mycket om. Dock vill jag göra vad som är vettigt. Hennes syn på saken känns inte direkt vettigt. Så frågan är om jag ska tänka på henne, eller på mig själv. Dessa ständiga förbud knäcker mig. Kan tillägga att jag även tvingats säga upp kontakten med tidigare kvinnliga vänner.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Fundersam) skrev 2019-07-24 09:23:00 följande:

    Tack för svar. Jag inser ju att jag bryter hennes förtroende/sviker henne, vilket absolut kan kallas otrohet. Om det heter att jag är otrogen bryr jag mig inte så mycket om. Dock vill jag göra vad som är vettigt. Hennes syn på saken känns inte direkt vettigt. Så frågan är om jag ska tänka på henne, eller på mig själv. Dessa ständiga förbud knäcker mig. Kan tillägga att jag även tvingats säga upp kontakten med tidigare kvinnliga vänner.


    Livet är ibland en svår balansgång mellan vad som känns rätt för mig och vad som är rätt för andra. Var under slutet av mitt förra äktenskap otrogen massvis av gånger utan att för den sakens skull ågra mig en sekund. Kändes rätt för mig då och något jag behövde för att må bra. Din flickvän skulle förmodligen behöva hjälp med både självbild och att få en mer balanserad syn på relationer. Åter igen ett tuft dillema mellan mellan att gå den lätta vägen och krypa undan och försaka sig själv och sina behov och att ta det där tuffa samtalet som kommer att smärta och vara riktigt jobbigt för er båda men som förmodligen är helt nödvändigt om det skall gå att leva vidare i relationen på sikt.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Fundersam) skrev 2019-07-24 09:23:00 följande:

    Tack för svar. Jag inser ju att jag bryter hennes förtroende/sviker henne, vilket absolut kan kallas otrohet. Om det heter att jag är otrogen bryr jag mig inte så mycket om. Dock vill jag göra vad som är vettigt. Hennes syn på saken känns inte direkt vettigt. Så frågan är om jag ska tänka på henne, eller på mig själv. Dessa ständiga förbud knäcker mig. Kan tillägga att jag även tvingats säga upp kontakten med tidigare kvinnliga vänner.


    Om detta är någonting som hon inte kan tänka sig att kompromissa kring så får du antingen acceptera det eller göra slut. Att ljuga och gå bakom ryggen är aldrig en bra lösning.
  • Anonym (A)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-07-24 09:12:23 följande:
    Vad som är otrohet och inte kan bara personerna som är i relationen bestämma och grundregeln är att den som har hårdaste reglerna är den som sätter nivån även om jag personligen tycker att porrtittande är helt ok. Tufft läge när det inte går att prata om det.
    Håller med
  • Anonym (M.)

    Kort och gott, nej, du är inte otrogen, men det är ju min åsikt det.

  • Man343

    Nej, det är inte otrohet. Däremot har hon ju varit tydlig med att du inte får se på det. Antingen kollar du ändån bakom hennes rygg, eller så accepterar du hennes regler och mår själv dåligt.

    Eller det smartaste i det här fallet, gör slut!

    Med tanke på att du inte ens får tända på någon annan (vilket man inte kan styra över själv) och hon tvingat dig att säga upp bekantskapen med kvinnliga vänner, så ringer ju alla varningsklockor.

    Hon är inte frisk, lämna psykbrytet så fort så möjligt, och träffa en sund person istället.

    Din berättelse bekräftar bara min uppfattning att porrförbjudare i regel har massa andra knepiga grejer för sig.

Svar på tråden Är man otrogen om man ser på porr