• Anonym (Obehörig)

Ni obehöriga lärare...

Vad tjänar ni och vilket län jobbar ni i?

• Svar på tråden Ni obehöriga lärare...
  • Anonym (Sommar)

32, och har jobbat som obehörig lärare i två år. Skåne län. Innan dess jobbade jag på fritids, men jag är egentligen förskollärare. Jag pluggar till lärare via VAL och blir behörig till jul.

• Anonym (Obehörig)
    Anonym (Sommar) skrev 2019-07-24 13:58:45 följande:

32, och har jobbat som obehörig lärare i två år. Skåne län. Innan dess jobbade jag på fritids, men jag är egentligen förskollärare. Jag pluggar till lärare via VAL och blir behörig till jul.

Vad är VAL? :)
  • Anonym (...)

Hallands län, jobbat som obehörig fritidslärare i några år, tjänar drygt 31000.

• Anonym (hej)

Vill också veta! Har flera års erfarenhet som lärare utomlands, men ingen svensk erfarenhet eller utbildning. En skola i Stockholm sa att de kunde betala runt 30, är det bra? Skulle ni ta mindre?

• Anonym (Obehörig)
    Anonym (hej) skrev 2019-07-26 12:08:11 följande:

Vill också veta! Har flera års erfarenhet som lärare utomlands, men ingen svensk erfarenhet eller utbildning. En skola i Stockholm sa att de kunde betala runt 30, är det bra? Skulle ni ta mindre?

Den skola jag varit på intervju på erbjuder 25, så 30 låter ju väldigt bra..
  • Anonym (SFI)

Jag jobbar som obehörig SFI-lärare i Östergötland. Min lön ligger på 28750, men jag vet att vi har låga löner i den här kommunen så de andra har inte mycket bättre. Jag har jobbat i två år.

Svar på tråden Ni obehöriga lärare...