• Anonym (Stella)

Proviva saft vs Activia yoghurt? Vilken är bäst?

Jag håller magen i trim med Proviva och tycker det funkar bra. Saken är den att jag dricker cirka 3 dl av den varje kväll och det blir ju en del kalorier och vad jag har förstått så är ju Activia yoghurt "samma sak" och bör fungera lika bra den?

Ni som kan näringslära, kaloriräknande osv kan ni berätta vilken som är bäst att äta/dricka i längden? Vilken har mest och minst kalorier, socker, kolhydrater, nyttigare överlag och allt sånt där?

• Svar på tråden Proviva saft vs Activia yoghurt? Vilken är bäst?
  • Anonym (Socker..)

Varför inte välja typ naturell Onaka fil eller A fil istället? Det är ju inget tillsatt socker och inga andra tillsatser i.

• Anonym (A)

Activia tycker jag är bra.

• Anonym (Stella)
    Anonym (Socker..) skrev 2019-07-24 15:44:40 följande:
    Varför inte välja typ naturell Onaka fil eller A fil istället? Det är ju inget tillsatt socker och inga andra tillsatser i.
    För att jag är ute efter den levande bakteriekulturen eller vad det nu kallas.
    Anonym (A) skrev 2019-07-24 16:02:59 följande:
    Activia tycker jag är bra.
    Håller den magen i trim för dig?

• Anonym (Socker..)
    Anonym (Stella) skrev 2019-07-24 16:21:50 följande:

För att jag är ute efter den levande bakteriekulturen eller vad det nu kallas.Håller den magen i trim för dig?

Från Arlas sida.

"En god och krämig fil som förutom Bifidobacterium Lactis (BB-12) innehåller de två bakteriekulturerna LA-5 och F19. Denna unika kombination kallar vi för Dofilus®."
  • Anonym (Evy)

Ingen av dom, det är ju rena sockerlösningen båda två.

• Anonym (Lea)

Köp Trevis på apoteket.

• Anonym (Probiotica)

Alla de produkter som nämns i denna tråd innehåller så kallade Probiotica, dvs. goda bakteriekulturer som sägs vara bra för magen och matsmältningsorganen. De olika produkterna innehåler olika bakteriestammar. Det forskningen visat är att de inte har någon större effekt och att den ena bakteriekulturen inte är särskilt mycket bättre än den andra.

Svar på tråden Proviva saft vs Activia yoghurt? Vilken är bäst?