• Sötsug

    Röd prick i ansiktet, går sen att ta bort?



    Har denna prick precis ovanför läppen. Bilden är lite oskarp men den är blodröd. Den är inte stor men den irriterar mig. Den lyser liksom upp på alla bilder jag är med på. Jag har haft den i flera år. Finns ingen concealer som helt täcker den heller. Vad är det för något och går det att ta bort?



    Jag har även en likadan prick på handen. Den stör mig dock inte. Har även en på handleden. Men vad är det!? Varför får man dessa?
  • Svar på tråden Röd prick i ansiktet, går sen att ta bort?
  • ballerinakakaoreo

    När jag har fått sådana så har de utvecklats till födelsemärken med tiden, alltså blivit bruna. Jag skulle höra med hudläkare och sedan höra om det går att ta bort med laser om jag vore du. Det borde gå snabbt och smärtfritt utan ärr efteråt

  • Sötsug
    ballerinakakaoreo skrev 2019-07-27 03:55:37 följande:

    När jag har fått sådana så har de utvecklats till födelsemärken med tiden, alltså blivit bruna. Jag skulle höra med hudläkare och sedan höra om det går att ta bort med laser om jag vore du. Det borde gå snabbt och smärtfritt utan ärr efteråt


    Jag har haft den där i flera år. Har som sagt liknande på händerna. De kan försvinna och komma tillbaka. Men den ovanför läppen försvinner aldrig.
Svar på tråden Röd prick i ansiktet, går sen att ta bort?