• Elewith

    Implantationsstick/nyp/dragning - eller vad var det jag kände?

    Det är vårt 5e försök denna månaden. Jag är 30 år och fick vid 19 års ålder problem med tjejmagen. De trodde endometrios och jag opererades. Visade sig istället att organen i min buk, vänster vägledare, tjocktarm osv växt ihop (någon som vet vad det kallas?) pga ärrbildning efter en klamydiainfektion. Kirurgen så att hon gjort sitt bästa för att nysta upp det men sa varken bu eller bä om mina chanser att få barn. Har hela tiden haft inställningen att barnverkstan kan ta lång tid och tom aldrig bära frukt och att det hela kommer sluta med ivf. Vill dock prova på naturlig väg först.

    Nu till frågan: denna månad prickade vi ÄL perfekt med sticka och fick till 3 ligg. Idag är jag bim-4 / ÄL+10 och inatt vaknade jag av ett kraftigt dragande/nypande i höger sida om tjejmagen. Höll på i typ 10 min men lugnade sig sen. Har fortsatt med lite molande/pirrande på samma ställe. ALDRIG känt ngt liknande. Inte alls som mensvärk. Inga andra symtom förutom illamående ca två timmar efter jag vaknat. Äter och då går det över.

    Kan det vara ägget som fäste sig? Har någon varit med om liknande och fått det efterlängtade plusset? Och finns det ngn som läser som haft liknande erfarenheter som jag och fått barn på naturlig väg? Hoppas <3

  • Svar på tråden Implantationsstick/nyp/dragning - eller vad var det jag kände?
  • MammaPolly

    Jag kände ett ilande pickande ett par dagar innan bim förra gången jag blev gravid så antar att det var nåt sånt... slutade tyvärr i mf någon vecka senare men men...

    Angående organ som växer ihop så är det en del i endo om jag fattat det rätt.

    Lycka till!

  • Elewith
    MammaPolly skrev 2019-07-27 10:16:03 följande:

    Jag kände ett ilande pickande ett par dagar innan bim förra gången jag blev gravid så antar att det var nåt sånt... slutade tyvärr i mf någon vecka senare men men...

    Angående organ som växer ihop så är det en del i endo om jag fattat det rätt.

    Lycka till!


    Ledsen att höra om ditt MF. :( Jag hoppas detta bär nån vart. Idag är det antingen BIM eller BIM -1 beroende på diverse appar. Tempen legat kring 36.3-36.6 (ligger kring 35,7 innan ÄL) senaste dagarna. Haft konstig mensvärk sen de där nattliga nypen. ALDRIG tidigare haft mensvärk innan mens, så antingen skenar min kropp som tusan eller så finns det ngt där inne. Håller tummarna.


    När det gäller operationen; kirurgen konstaterade ingen endometrios utan sammanväxten berodde enligt henne på den gamla klamydiainfektionen, om jag minns det hela rätt. Sjukt egentligen, fick informationen som nyvaken morfindrogad 19åring. Inget uppföljande samtal. Kollat journalen också men där finns inget utförligt.

    Vi får se!

  • Elewith

    Testade i morse. Blankt som sjutton. :( Ingen mens i sikte dock. Känns som om jag haft mensvärk utan mens i typ 4 dagar nu så himla förvirrad.

  • Tr0ust
    Elewith skrev 2019-07-28 07:15:55 följande:

    Testade i morse. Blankt som sjutton. :( Ingen mens i sikte dock. Känns som om jag haft mensvärk utan mens i typ 4 dagar nu så himla förvirrad.


    Hur har det gått för dig ? Vi undrar..
Svar på tråden Implantationsstick/nyp/dragning - eller vad var det jag kände?