• Wed 24 Jul 2019 19:35
    492 visningar
    7 svar
    -2
    7
    492

    Surfplatta för barn

    Hej alla kloka föräldrar!

    Är det någon som har erfarenheter från Kidoz programvaran?

    Jag vill köpa en surfplatta till min åttaårig och hittade denna Denver Kidz med 10? skärm som kör med detta programvara KidoZ som tydligen är världskänt. jag gillar idén med en plattform anpassat och filtrerat för barnens skull.

    Priset på ca 1500kr är oslagbart.

    Är det någon som provat?


    /Samer
  • Svar på tråden Surfplatta för barn
  • Wed 24 Jul 2019 20:17
    #1

    Är där inga kommentarer på cdon från tidigare köpare?

  • Wed 24 Jul 2019 20:44
    #2
    +1

    Idioti. Barn ska inte ha surfplattor! 

  • Thu 25 Jul 2019 01:48
    #3

    Min kompis har såna till sina barn. Jag tycker att de är rätt så sega och flimriga. Jag gillar de inte alls.

    Mitt barn har iPads; en vanlig och en mini, med föräldrakoll och barnfilter - och endast lärorika appar.

  • Thu 25 Jul 2019 20:31
    #4

    Tack för svaret.

    Hur fungerar dessa föräldraskydd respektive barnfilter?

    Vill tillägga att min son ska inte ha någon kontakt med sociala medier, utan som du menar endast läro appar.

  • Thu 25 Jul 2019 22:39
    #5
    Värduren skrev 2019-07-25 20:31:49 följande:

    Tack för svaret.

    Hur fungerar dessa föräldraskydd respektive barnfilter?

    Vill tillägga att min son ska inte ha någon kontakt med sociala medier, utan som du menar endast läro appar.


    Skydd/filter gör så att ditt fingeravtryck/ansikte eller lösenord (det du väljer) krävs för att ladda ner appar (såväl betalappar som gratisappar - och även köp inuti app).

    Du kan installera skärmtid - då stängs allt av efter den tid du satt.

    Du kan låsa internet med fingeravtryck, osv.
  • Mon 27 Jan 2020 19:09
    #6

    Jag har nu köpt en Samsung med föräldrakontroll och är jätte nöjd.

    Tillsammans med appen ?Family Link? kan man ställa in ålder för barnet och då begränsas utbudet på te.x. youtube, godkänna alla appar innan nedladdning och användningstiden. Det går även att ge en bonustid enstaka gånger eftersom jag ställde in det på endast en timme om dagen.

  • Sat 14 Mar 2020 20:47
    #7

    Testar nu att en timmes fysisk aktivitet ger två timmar extra surftid. Funkar bra hittills.

    Även tio armhävningar ger fem minuter surftid.

Svar på tråden Surfplatta för barn