• Anonym (Ånges­t)
    Wed 24 Jul 2019 22:59
    1399 visningar
    12 svar
    12
    1399

    Ångrar min flytt

    Hej på er alla!

    Det är första gg jag skriver här och hoppas det är på rätt kategorin.

    Jag är 34år och har två barn, min 12 åring flicka bor varannan vecka och min 5 åring son har honom på heltid. Mina barn från olika pappor.

    Jag har bott i Borås i 22 år och hade fastanställd, bodde i en lyxlägenhet i Normalm och min son går på den bästa förskolan där.

    Men nu är allt ändrat sig, jag och min son flyttat till Göteborg för att min syrra bor här och jag behöver stöd och hjälp och flyttat från Borås på grund av föräldrar kontroll.

    Jag blev jätte glad när jag fick min lägenhet men blev helt chockad av området.

    Området är jätte stökigt och otrygg.

    Ångrat mig så mycket, fick ångest, sömnbrist och illamående.

    Känner mig vill dö och tar slut på all skiten, hade lyx där i Borås men mådde dålig på grund av föräldrar och här i Göteborg på grund av området.

    Jätte svårt att flytta till bra området måste vänta i kö 12 år.

    Jag är helt slut, orolig för min son.

    Han är väl uppfostra men barnen här är helt kaos.

    Jag vet inte vart ska jag tar vägen, mår jätte dålig, vet inte om jag gjorde rätt ell fel.

    Min son älskar Göteborg och han vill aldrig till Borås.

    Ber mycket om ursäkt för min svenska.

  • Svar på tråden Ångrar min flytt
  • Anonym (Aktiv­)
    Wed 24 Jul 2019 23:03
    #1

    Du får se till att vara en aktiv förälder (på riktigt aktiv) och vägleda ditt barn rätt och vara med och välja ut kompisar - samt välja ut de som inte passar.

    Ofta tala om rätt och fel, värderingar och vikten av ärlighet.

    Eller flytta.

  • Anonym (--)
    Wed 24 Jul 2019 23:11
    #2
    Anonym (Ångest) skrev 2019-07-24 22:59:36 följande:

    Hej på er alla!

    Det är första gg jag skriver här och hoppas det är på rätt kategorin.

    Jag är 34år och har två barn, min 12 åring flicka bor varannan vecka och min 5 åring son har honom på heltid. Mina barn från olika pappor.

    Jag har bott i Borås i 22 år och hade fastanställd, bodde i en lyxlägenhet i Normalm och min son går på den bästa förskolan där.

    Men nu är allt ändrat sig, jag och min son flyttat till Göteborg för att min syrra bor här och jag behöver stöd och hjälp och flyttat från Borås på grund av föräldrar kontroll.

    Jag blev jätte glad när jag fick min lägenhet men blev helt chockad av området.

    Området är jätte stökigt och otrygg.

    Ångrat mig så mycket, fick ångest, sömnbrist och illamående.

    Känner mig vill dö och tar slut på all skiten, hade lyx där i Borås men mådde dålig på grund av föräldrar och här i Göteborg på grund av området.

    Jätte svårt att flytta till bra området måste vänta i kö 12 år.

    Jag är helt slut, orolig för min son.

    Han är väl uppfostra men barnen här är helt kaos.

    Jag vet inte vart ska jag tar vägen, mår jätte dålig, vet inte om jag gjorde rätt ell fel.

    Min son älskar Göteborg och han vill aldrig till Borås.

    Ber mycket om ursäkt för min svenska.


    Se till att få en annan lägenhet i Göteborg
  • Anonym (Aktiv­)
    Wed 24 Jul 2019 23:18
    #3
    Anonym (Aktiv) skrev 2019-07-24 23:03:03 följande:

    Du får se till att vara en aktiv förälder (på riktigt aktiv) och vägleda ditt barn rätt och vara med och välja ut kompisar - samt välja ut de som inte passar.

    Ofta tala om rätt och fel, värderingar och vikten av ärlighet.

    Eller flytta.


    Välja BORT de som inte passar.

    Du vill inte ha en unge som dras in i nått gäng.

    Bor man i ett utsatt område så har man ett ännu större ansvar som förälder, än i vanliga fall.
  • Thu 25 Jul 2019 08:22
    #4

    Vilket område har du flyttat till? Allt är sällan dåligt i ett område, du får leta upp guldkornen och det som är positivt. Sedan kanske du kan stå i din hyresvärds interna bostadskö?

  • Anonym (Ånges­t) Trådstartaren
    Thu 25 Jul 2019 09:31
    #5

    [quote=79781842][quote-nick]Fröken Rabarber skrev 2019-07-25 08:22:20 följande:[/quote-nick]Vilket område har du flyttat till? Allt är sällan dåligt i ett område, du får leta upp guldkornen och det som är positivt. Sedan kanske du kan stå i din hyresvärds interna bostadskö?

    Jag flyttat till Kortedala, som jag skrev innan helt stökigt och ingen ordning här, det känns som jag bor i mellanöster.

    Måste vänta 12år i kö för att flytta till bättre område.

  • Anonym (Ånges­t) Trådstartaren
    Thu 25 Jul 2019 09:38
    #6
    Anonym (Aktiv) skrev 2019-07-24 23:18:45 följande:

    Välja BORT de som inte passar.

    Du vill inte ha en unge som dras in i nått gäng.

    Bor man i ett utsatt område så har man ett ännu större ansvar som förälder, än i vanliga fall.


    Tack för din svar.

    Jag ska lista in min son i bra skola, det kommer tar 23 min med spårvagn. Jag ska göra mitt bästa.

    Känner mig besviken och helt slut.
  • Anonym (A)
    Thu 25 Jul 2019 14:39
    #7
    -1
    Anonym (Aktiv) skrev 2019-07-24 23:03:03 följande:
    Du får se till att vara en aktiv förälder (på riktigt aktiv) och vägleda ditt barn rätt och vara med och välja ut kompisar - samt välja ut de som inte passar.
    Ofta tala om rätt och fel, värderingar och vikten av ärlighet.

    Eller flytta.
    Håller med
  • Anonym (Vera)
    Sat 27 Jul 2019 22:01
    #8

    Du kan inte jämföra Norrmalm i Borås med Kortedala i Göteborg! Det är verkligen två olika världar... Men det kollade du väl upp innan du sade upp lägenheten i Borås?

  • Anonym (Ånges­t) Trådstartaren
    Fri 16 Aug 2019 12:44
    #9
    Anonym (Vera) skrev 2019-07-27 22:01:35 följande:

    Du kan inte jämföra Norrmalm i Borås med Kortedala i Göteborg! Det är verkligen två olika världar... Men det kollade du väl upp innan du sade upp lägenheten i Borås?


    Nej (Vera) det gjorde jag inte, men jag hörde bara att det e lugnt här och det är mest pensionerar och barnfamilj som bor här.
  • Anonym (Vera)
    Fri 16 Aug 2019 13:42
    #10
    Anonym (Ångest) skrev 2019-08-16 12:44:23 följande:

    Nej (Vera) det gjorde jag inte, men jag hörde bara att det e lugnt här och det är mest pensionerar och barnfamilj som bor här.


    Då ljög den personen/personerna för dig.

    Vad har du för typ av boende? Om du har en hyresrätt (förstahandskontrakt) så kanske du kan byta den mot något annat (t ex mindre och dyrare eller något i t ex Sävedalen, Partille etc)?
  • Anonym (Ånges­t) Trådstartaren
    Fri 16 Aug 2019 16:02
    #11
    Anonym (Vera) skrev 2019-08-16 13:42:07 följande:

    Då ljög den personen/personerna för dig.

    Vad har du för typ av boende? Om du har en hyresrätt (förstahandskontrakt) så kanske du kan byta den mot något annat (t ex mindre och dyrare eller något i t ex Sävedalen, Partille etc)?


    Hej Vera, jag har förstahandskontrakt hos Poseidon.

    Det står på deras sida man kan flytta efter 12 månader. Så jag måste bo kvar ett år sen kan jag flytta, men jag tror inte det är stämmer. Många säger man måste ha mycket boäng om man vill flytta till bättre område.
  • Anonym (?M)
    Fri 16 Aug 2019 18:54
    #12
    Anonym (Ångest) skrev 2019-08-16 16:02:30 följande:

    Hej Vera, jag har förstahandskontrakt hos Poseidon.

    Det står på deras sida man kan flytta efter 12 månader. Så jag måste bo kvar ett år sen kan jag flytta, men jag tror inte det är stämmer. Många säger man måste ha mycket boäng om man vill flytta till bättre område.


    Du kan flytta när som helst.

    Men för att få nyttja den interna kön måste du ha bott i din lägenhet i 12 månader. Du kan byta lägenhet med någon annan om du hittar någon som vill byta. Du kan också söka andra lägenheter.
Svar på tråden Ångrar min flytt