• Wed 24 Jul 2019 23:32
    541 visningar
    5 svar
    5
    541

    Mariart sminkskola

    Vill ni har lite omdömen så kan jag ge enligt min uppfattning.

    De skriver på deras hemsida att de har lösningar på alla problem med sminkmodellet genom deras modellpärm. Så när man känner sig lättad över det och börjar bläddra i pärmen så får du söka i evigheter. Det blir att antingen sminka en kurskamrat om det finns någon ledig. Annars får du sminka dig själv vilket de tycker inte ger något då är det bara gå hem och packa ihop och fundera ut på en lösning på att hitta modeller.

    Du får en flaska av varje sminkprodukt om något tar slut så får du betala det själv. Puderaskarna är som en matsked i varje sedan gör de reklam för stora puderpodukterna för 400 kr/styck.

    Lärarna var försenade ibland 40 min pg a de inte hade nycklar till skolan utan anpassade sig efter en städerska som inte kom så efter 60 min försening så fick vi börja lektionen.

    Deras instagram och Facebook är strikt förbjudna med kritik. Skriver du något negativt raderat de bort det och blockerar dig som elev. Deras varumärke syftar på att de alltid ska se professonella ut och skylta med eklusiva produkter och även göra reklam under skoltid att eleverna ska köpa till penslar, sminkprodukter av dom som inte ingår i kitet utan bara används under deras demonstration och skoldagar.

    De håller inte skolplanen utan lägger ut kursmaterial som ska ingå under skolans datum utanför skoltiden så alla kan inte delta fast de betalat för det och inte fått någon information om kompensation eller något nytt erbjudande att få ta igen det.

  • Svar på tråden Mariart sminkskola
  • Thu 25 Jul 2019 00:55
    #1

    En kurs för dig som alltid har 20 kompisar redo att bli sminkade dagligen. Och på slutprovet ska du ha modell ett krav annars har du misslyckats. Så känner du ingen som bor i Stockholm eller har någon bekant som du kan lita på så sök inte till en kurs där du ständigt är beroende av folk och kompisar för att kunna ens genomföra deras kurs och få träna. Att de skyltar med att de har modeller och att det inte är något problem. Stämmer inte. Det är evighetssökande efter folk som inte kommer eller avbokar eller som bara ställer upp 1-2 dagar sedan får du stå utan modell övriga dagar.

  • Anonym (m,)
    Thu 25 Jul 2019 23:54
    #2

    Kollade på deras hemsida
    De som ställde upp som övningspersoner/modeller fick ögonbrynsplockning gratis och lite rabatt på deras smink.
    Inte så konstigt att man får svårt att rekrytera

  • Sun 18 Aug 2019 21:13
    #3

    Ja de har regler att eleverna ska ha modeller. Men sedan fixar de inte egna lektionsmodeller till deras demon utan använder eleverna.

    Plus de marknadsför att man får lära sig om olika hårstylingar. Mohikan och pinnkams afro har vi aldrig fått göra ens. Och syteknik i håret vet jag inte ens vad det är efter jag gått kursen. Så en del saker har de inte med i kursinnehållet ens som de marknadsför

  • Sun 18 Aug 2019 21:23
    #4

    Mitt omdöme är rörig blaska kurs som hoppar och tar bort lektioner efter behov och tycke. Och marknadsför mer än vad de kan hålla.

  • Sun 18 Aug 2019 21:30
    #5

    Och tipset från lärarna är typ efter gjort kursen så kan man åka utomlands och göra om liknande kurs igen. Så enligt deras tycke är kursen en grund som inte ger något. Så att få jobb direkt innebär att du ska jobba gratis som make up artist åt olika uppdrag de delar ut.

Svar på tråden Mariart sminkskola