• Thu 25 Jul 2019 03:26
    603 visningar
    2 svar
    2
    603

    Vårdnadstvist. Tips på advokat /förslag

    Får varken delad vårdnad på mitt barn då mammans kommentar på detta är att det inte behövs. Får heller inte ha mitt barn själv utan endast träffa någon timma i veckan. Får inte ens gå på promenad själv utan att hon följer efter..

    Började med att gå med på mammans villkor vilket inte gå funkat så här sedan tagit det vidare till familjerätten men det lönar sig inte heller utan deras svar blir att de kan inget göra utan vill jag ta det vidare så är det en advokat som gäller..

    Kan påpeka att barnet är idag 8månader gammal och jag har varit dit 2 gånger i veckan i 5 månader! Hon ändrar ständigt krav och allt är efter vad mamman vill och inget handlar egentligen om vad som är bäst för barnet utan mer mammans ego och maktbehov.

    Så därför söker jag efter en BRA advokat i Västernorrland som är inriktad på vårdnadstvister.

    Eller om någon har förslag på vad jag kan göra/ vad som gäller.

    Kan även påpeka att jag varken är hotfull, har något i brottsregistret eller är drog/alkoholmissbrukare så har vi även den saken klargjord :)

  • Svar på tråden Vårdnadstvist. Tips på advokat /förslag
  • Sat 14 Mar 2020 19:16
    #1

    Om du bor i Stockholm tipsar jag om Theres. L på http://stockholmsadvokat.se/#medarbetare
    H
    on är grym!

  • Sat 14 Mar 2020 21:28
    #2

    Vad jag kan läsa mig till så är du en pappa och då måste du om du ska ha någon chans till framgång göra följande då det finns många fallgropar.
    - Kontakta en organisation som hjälper Pappor
    - Du behöver lämna in en stämning för ensam vårdnad i första hand, gemensam i andra hand ...
    - Se till att utredning om vårdnad, boende och umgänge görs av privat oberoende aktör inte familjerätten då chansen för en pappa i en utredning av soc är liten.
    - Tro inte att detta handlar om rätt/fel, logik etc för det gör det inte
    - Läs på i ämnet

Svar på tråden Vårdnadstvist. Tips på advokat /förslag