• Anonym (Brynet)

Söker dig som har ERFARENHET av att tatuera ögonbrynen!

Jag söker kontakt med folk som har tatuerat/3D-tatuerat sina ögonbryn.

Såväl bra erfarenheter som dåliga erfarenheter.

Någon ni kan rekommendera?

Någon ni absolut INTE rekommenderar?

Vad fick ni betala?

Tacksam för svar!

//Brynet

• Svar på tråden Söker dig som har ERFARENHET av att tatuera ögonbrynen!
  • Anonym (Gör det)

Jag älskar mina nya bryn! Har haft dem i 4 månader och tänker knappt på att de är tatuerade längre- förutom när jag vaknar på morgonen och inte behöver göra något åt dem :)

Jag hittade en bra deal och betalade 1000 kr, hade varit beredd att lägga 3500 för samma grej på samma salong men en bra deal är alltid en bra deal!!! Har inget negativt att säga om det faktiskt!

• Anonym (Brynet)
    Anonym (Gör det) skrev 2019-07-25 11:31:38 följande:

Jag älskar mina nya bryn! Har haft dem i 4 månader och tänker knappt på att de är tatuerade längre- förutom när jag vaknar på morgonen och inte behöver göra något åt dem :)

Jag hittade en bra deal och betalade 1000 kr, hade varit beredd att lägga 3500 för samma grej på samma salong men en bra deal är alltid en bra deal!!! Har inget negativt att säga om det faktiskt!

Hej och tack för svar!

Vilken salong gick du till? Är det flera där som gör bryn eller bara en?
  • Anonym (Gör det)

Det är bara en tjej... Var bor du?

• Anonym (Brynet)
    Anonym (Gör det) skrev 2019-07-25 11:39:53 följande:

Det är bara en tjej... Var bor du?

Stockholm, men jag är ofta i Örebro, Karlstad, Malmö, Göteborg och Norrköping (jag jobbar i och omkring de städerna, men är stationerad i Stockholm).
  • Anonym (Gör det)

Stämmer tyvärr inte in...

• Anonym (Missnöjd)

Betalade runt 3000. Blev oerhört missnöjd då tatueringen flagnande bort efter några dagar och i princip borta efter det.

• Fritidsmamman
    Anonym (Gör det) skrev 2019-07-25 11:56:59 följande:

Stämmer tyvärr inte in...

Märkligt att du ändå inte kan rekommendera salongen som du själv är så nöjd med.
  • Anonym (Gör det)
    Fritidsmamman skrev 2019-07-25 12:43:03 följande:

Märkligt att du ändå inte kan rekommendera salongen som du själv är så nöjd med.

Ja visst är det! Och vad tillför du diskussionen?
  • Fritidsmamman
    Anonym (Gör det) skrev 2019-07-25 15:03:59 följande:

Ja visst är det! Och vad tillför du diskussionen?

Jag var också nyfiken på tips om bra salonger.
  • Anonym (Gör det)
    Fritidsmamman skrev 2019-07-25 20:43:30 följande:

Jag var också nyfiken på tips om bra salonger.

Hade du ställt frågan hade du kanske fått ett bättre svar då...
  • Anonym (Brynet)
    Anonym (Gör det) skrev 2019-07-26 00:44:44 följande:

Hade du ställt frågan hade du kanske fått ett bättre svar då...

Jag reagerade också på det faktum att du verkar vara förtegen om salongen. Är du nöjd så finns det väl ingen anledning i världen att inte sprida ordet - oavsett vart jag bor? Det kan ju finnas andra, som bor där du bor, som läser tråden.
  • Anonym (Nöjd)

Jag gjorde puderbryn i Enköping, salongen heter Annas nånting. Puderbryn ser alltså ut som när man sminkar dem, och inte tatuerade strån. Passar mig perfekt, då jag är blond och inte har mycket bryn alls, ser puderbryn ut som jag är van att se dem (som jag fyllt i med penna). Valde den salongen pga deras instagram visade bilder på blonda personer som gjort brynen, annars tycker jag man mest ser bilder på mörka och svarta bryn. Jag fick en perfekt färg och form, det är så naturligt att folk inte ens ser att jag fixat brynen. Kostade 3500:- och då ingick återbesöket där man fyller på färgen. Det var verklighet värt pengarna, det är sååå skönt att alltid ha ögonbryn, och slippa tänka på det när man svettas och badar osv.

Lycka till, om du bestämmer dig för att göra dina bryn!

• Anonym (Brynet)
    Anonym (Nöjd) skrev 2019-07-26 11:16:12 följande:

Jag gjorde puderbryn i Enköping, salongen heter Annas nånting. Puderbryn ser alltså ut som när man sminkar dem, och inte tatuerade strån. Passar mig perfekt, då jag är blond och inte har mycket bryn alls, ser puderbryn ut som jag är van att se dem (som jag fyllt i med penna). Valde den salongen pga deras instagram visade bilder på blonda personer som gjort brynen, annars tycker jag man mest ser bilder på mörka och svarta bryn. Jag fick en perfekt färg och form, det är så naturligt att folk inte ens ser att jag fixat brynen. Kostade 3500:- och då ingick återbesöket där man fyller på färgen. Det var verklighet värt pengarna, det är sååå skönt att alltid ha ögonbryn, och slippa tänka på det när man svettas och badar osv.

Lycka till, om du bestämmer dig för att göra dina bryn!

Åh, tack så jättemycket för svar och tips!

Hur ofta behöver man fylla i de du har?
  • sabina02

Jag har tauterat ögonbrynen, utomlands (nån som är i Quito? hojta till så guidar jag ;)).

Tänkte bara säga att jag är blond men supernöjd med mina strå-för-strå tatuerade bryn. Visst, för den som har koll kanske det syns att de inte är äkta, men det ser ut som jag verkligen lagt ner tid på att sminka dem :D

Gjorde första omgången för ungefär ett ochetthalvt år sedan, plus två återbesök (efter en månad och efter sju månader, rekommenderas).

• sabina02
    Anonym (Missnöjd) skrev 2019-07-25 12:02:56 följande:

Betalade runt 3000. Blev oerhört missnöjd då tatueringen flagnande bort efter några dagar och i princip borta efter det.

Det brukar (ska) vara så första gången, varför man bör göra återbesök efter en månad ungefär. Nästa återbesök sex månader senare så sitter de i flera år!

Plus jätteviktigt att smörja dem, inte ha kontakt med vatten eller sol de första tio dagana eller så!
  • Anonym (Missnöjd)
    sabina02 skrev 2019-07-26 11:46:08 följande:

Det brukar (ska) vara så första gången, varför man bör göra återbesök efter en månad ungefär. Nästa återbesök sex månader senare så sitter de i flera år!

Plus jätteviktigt att smörja dem, inte ha kontakt med vatten eller sol de första tio dagana eller så!

Jag gjorde iofs bara första omgången sedan gav jag upp när tatueringen försvann helt men brynen blev iallafall färgade men "strecken" som blir vid en 3Dtatuering alltså de som gör att det ser naturligt ut var inte kvar/Är inte kvar.

Jag smörjde och följde alla råd och lite av färgen är kvar nu och det har gått 3 år sedan jag gjorde brynen. Men de tatuerade Strecken är som sagt inte kvar.
  • Anonym (gjort)

Jag gjorde 3d bryn första gången på Perfect Beauty i Årsta, Stockholm. Tror det kostade 3500kr då men inte helt säker. Blev nöjd. Gjorde då hos ägarinnan som nu slutat göra behandlingar där. När jag började göra påfyllningarna hos deras andra personal så blev resultatet mycket sämre. Höll inte alls och försvann med skorpan som ramlar loss efter 1-2 veckor, otrevlig personal. Gick istället till Stockholms Beauty Center på drottninggatan hos Lulu som jag nu fyllt hos två gånger och hon är superduktig och trevlig. Denna klinik är mycket dyrare, speciellt vid nya bryn, men det är värt det. Brynen sitter liksom tydligt i ansiktet och är inget du vill snåla med. 

Jag har väldigt dålig hy för detta egentligen, lossnar mycket och blöder mycket, men Lulu gör allt hon kan och jag är helt beredd på att jag inte kan få lika hållbart resultat som tjejer med bättre lämpad hud. Gäller att vara realistisk. 

Erbjuder en salong nya 3d bryn för 1000kr skulle jag bli väldigt skeptisk. 

• Anonym (Lana)

Gjorde kombinerade metoden och är sjukt nöjd. Så underbart att vakna upp till ett par perfekta bryn. Är naturligt brunett och valde en mörkare färg och den har nu hållit i snart ett år så behöver fyllas på, så ska snart boka ny tid hos samma person, www.malikasbeautystudio.se/ hon finns på insta med samma namn. Betalade 4500 då, och känner att det var värt priset. Hon är verkligen duktig. Du kan se hennes arbete på insta.

• Anonym (Nöjd)
    Anonym (Brynet) skrev 2019-07-26 11:21:15 följande:

Åh, tack så jättemycket för svar och tips!

Hur ofta behöver man fylla i de du har?

Man gör "tatueringen" en gång, sen har man ett återbesök efter ca en månad, och fyller i det som försvunnit, samt om man vill ändra något.

Sen är det olika när man behöver fylla på, beroende på om man ex har det ju med stora porer, är ute i solen mycket, och har för mig att ansiktsbehandlingar som kemisk peeling också skulle påverka. Men det kan ta ta ett-två år innan man fyller på.
  • Anonym (Missnöjd)
    Anonym (Lana) skrev 2019-07-27 16:31:55 följande:

Gjorde kombinerade metoden och är sjukt nöjd. Så underbart att vakna upp till ett par perfekta bryn. Är naturligt brunett och valde en mörkare färg och den har nu hållit i snart ett år så behöver fyllas på, så ska snart boka ny tid hos samma person, www.malikasbeautystudio.se/ hon finns på insta med samma namn. Betalade 4500 då, och känner att det var värt priset. Hon är verkligen duktig. Du kan se hennes arbete på insta.

Vad menas med "kombinerade metoden"?
Svar på tråden Söker dig som har ERFARENHET av att tatuera ögonbrynen!