• Anonym (Lovis­a)
    Fri 26 Jul 2019 00:19
    617 visningar
    6 svar
    6
    617

    Cerazzete/ mini pe

    Tycker ni cerazzete eller mini pe är bäst? Och vad för skillnader upplever ni mellan dom om ni testat båda? Ni som inte gillar något av dom behöver inte svara

  • Svar på tråden Cerazzete/ mini pe
  • Anonym (.....­)
    Fri 26 Jul 2019 05:52
    #1

    Mådde kasst på cerazette, det enda som var bra att jag slapp mens helt. Mini Pe mådde jag kanon på! MEN jag störtblödde varannan vecka så tyvärr funkade den inte för mig.


    Det där är ju så individuellt. Testa minipe och hoppas att du inte blöder som en gris :)

  • Anonym (Lovis­a) Trådstartaren
    Sat 27 Jul 2019 23:20
    #2

    Tack för ditt svar. Jag går på cerazette nu men har börjar få extremt lång mens så funderade därför att byta till min pe så är viktigt att det inte blir värre kring blödningar för allt annat funkar bra på cerazette

  • Anonym (.....­)
    Sun 28 Jul 2019 11:26
    #3

    Det är ju så lurigt med pmedel, funkar ju så olika för alla. vi kör på avbrutet ist eftersom INGENTING funkar på mig. 

  • Anonym (H)
    Sun 28 Jul 2019 11:52
    #4

    Med Cerazette blödde jag som en gris. Jag hade MYCKET mens 3 veckor, var utan en.. Sen började det om. Tillslut fick jag väldigt lågt järnvärde och var tvungen att byta och även börja med Niferex (järntabletter).

    Bytte till Exlutena men mådde inte bra med dem heller. Men min mens försvann helt iaf.

    Tillslut fick jag prova på Mini Pe och där har jag stannat! Har känt mig helt normal, ingen ångest och har haft en normal mens varje månad! Jag är supernöjd. :)

  • Anonym (Lovis­a) Trådstartaren
    Mon 29 Jul 2019 03:18
    #5

    Men om man vill byta mini piller brukar man bara kunna ringa och få ut nytt recept eller måste man gå på ett besök igen?

  • Anonym (Lovis­a) Trådstartaren
    Wed 31 Jul 2019 10:04
    #6

    Har nu haft mens i 11 dagar och inne på tredje dagen med Bruna flytningar så har ju ?blött? i 14 dagar är däremot inte så mycket sedan en dag men innan dess har det varigt på använda binda nivå medan nu räcker det med trosskydd men är detta helt normalt på tanke på mini pillerna eller är det något fel?

Svar på tråden Cerazzete/ mini pe