• Skrollan16

    Ivf ålder o ssri?

    Hej

    Vi har en önskan om ett barn till men tiden rinner iväg. Dödsfall mm i familjen har gjort att vi inte orkat. Nu är vi på benen o jag känner mig laddad. Jag är frisk men var sjukskriven för 2år sedan för utmattning efter alla händelser o sedan dess har kag ätit 10mg citalopram. Ska nu på utredning för att kolla att allt är ok o de frågade om kag är frisk. Röker eller överviktigt. Jag sa jag för jag känner mig frisk men kom o tänka på att finns det restrektoner för att göra ivf om man äter citalopram? Pratat med min kurator tidigare om att ära medicinen vi grav o hon har sagt att de inte ska vara någon fara o att man iaf kN årtal m att ta bort den. Erfarenheter?

  • Svar på tråden Ivf ålder o ssri?
  • Sanna922

    Det viktiga i sammanhanget är väl att fråga dig själv hur du mår psykiskt? Klarar du av att lägga av med medicinen? Sen hoppas jag du vet att staten inte kommer finansiera ert ivf eftersom ni redan har barn.

  • Skrollan16

    Sanna jag har inte skrivit något om att staten ska betala detta? Det har ska min mm o jag göra. Jag mår bra idag. Äter 10mg av medicinen vilket är väldigt lite enligt min läkare.

  • Anonym (M)

    Jagvet inte hur det är med ivf men har ätit citalopram under graviditet. Läkarna önskade att jag skulle sluta och det gjorde jag, men mådde så dåligt trots att jag bara åt 10mg innan att de beslutade att ha mig på citalopram.

    Lillan hade andningssvårigheter när hon kom ut och vi var tvungna att vara kvar på sjukhuset för observation pga medicinen.

    Jag hade önskat att jag slutat med medicinen innan jag blev gravid eller att jag bytt mot något "snällare"

  • LinaE80
    Skrollan16 skrev 2019-07-26 13:19:09 följande:

    Puffar


    Har också ätit citolspram under min första graviditet. Jag tror det var 25mg. Ingen fara enligt läkare. Slutade någon gång vid v 16 tror jag då jag kände att jag inte behövde ta längre. Min BM sa att som gravid får man många må-bra-hormoner i kroppen vilket antagligen gjorde att jag inte behövde ta tabletterna längre.lycka till!
  • Skrollan16

    Tack för svar. Pratade med läkaren idag o de låter mig själv bestämma. Jag mår inte dåligt längre o de tyckte att jag kan ta bort o testa. 10 mg skulle inte vara några problem enligt dem men det känns bäst för min egen skull. Tack för svaren????

  • Lynxsa

    Ätit citalopram under två graviditer. Vi har fått varit kvar nåt dygn på BB för koll på just andning och darrighet på bebisarna. Annars inga biverkningar på bebis eller mig. Tror citalopram räknas till en av de mediciner som går bra att ära under graviditet

Svar på tråden Ivf ålder o ssri?