• Sat 27 Jul 2019 10:43
    211 visningar
    0 svar
    0
    211

    Svårt att välja

    Hej! Jag blev antagen till högskoleingenjör inom energiteknik men är väldigt sugen på att läsa civilingenjör i energisystem. Det är ungefär samma sak bara att civil har de två sista åren som involverar det jag är väldigt intresserad av för framtida energisystem. Jag har fortfarande möjlighet att söka till en master efter att jag blivit färdig med högskoleingenjör och läsa dem där två sista åren som jag är intresserad av.

    Det som kommer skilja för det första åren är vissa kurser. Tex på högskoleingenjör i energiteknik läser jag kalkyl och vektoralgebra i grundkurs vilket är lite "lättare" än det civilingenjörerna läser på sin. Sen finns det några andra kurser inom civilingenjör i energisystem som skiljer sig från högskoleingenjör i energiteknik, tex kurser som organisation, företagsekonomi osv som jag inte är så intresserad av.

    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, hoppar jag på civil har jag en garanterad plats på master i och med att de ingår i deras utbildning men om jag går högskoleutbildningen måste jag konkurrera med andra och chansen kanske inte finns att jag kommer in. (Jag har poäng så det krävs för civilingenjörsutbildningen) Jag har tid att ansöka för sen anmälan på den tills på torsdag. 

    Vad tycker ni jag ska göra?

Svar på tråden Svårt att välja