• Mon 29 Jul 2019 13:36
    2027 visningar
    7 svar
    7
    2027

    Bomnyckel, flyttfirma och hemleverans

    Hej!

    Någon som vet om man som kund själv behöver ansvara för att fixa fram bomnyckel när man anlitar en flyttfirma eller beställer hemleverans på möbler?

    Eller har dessa företag vanligtvis universalnycklar till bommar, precis som ambulanspersonal, taxichaufförer etc.?

    Tacksam för svar.

    Ingenting om bomnyckel har stått när jag beställt tjänsterna. :)

  • Svar på tråden Bomnyckel, flyttfirma och hemleverans
  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Mon 29 Jul 2019 13:38
    #1
    anonyyym123 skrev 2019-07-29 13:36:55 följande:

    Hej!

    Någon som vet om man som kund själv behöver ansvara för att fixa fram bomnyckel när man anlitar en flyttfirma eller beställer hemleverans på möbler?

    Eller har dessa företag vanligtvis universalnycklar till bommar, precis som ambulanspersonal, taxichaufförer etc.?

    Tacksam för svar.

    Ingenting om bomnyckel har stått när jag beställt tjänsterna. :)


    Självklart. Du tror väl inte firman ringer runt till olika hyresföretag, jagar vaktmästare mm? Jag tror du har fått lite om bakfoten det där med s.k. universalnycklar, det finns inte helt enkelt.
  • Mon 29 Jul 2019 14:03
    #2
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2019-07-29 13:38:56 följande:

    Självklart. Du tror väl inte firman ringer runt till olika hyresföretag, jagar vaktmästare mm? Jag tror du har fått lite om bakfoten det där med s.k. universalnycklar, det finns inte helt enkelt.


    Jo det finns. Jag har en sådan. Särskild låsekanism som sitter brevid det ordinarie låset. Därmed inte sagt att alla firmor äger en sådan.
  • Anonym (uni)
    Mon 29 Jul 2019 15:56
    #3

    Är det en universal variant så har dom flesta det.

  • Mon 29 Jul 2019 16:09
    #4

    Jag har nyckel till bommen till vår gård. Så när jag fått stora leveranser och när jag flyttade hot så låste jag själv upp bommen. Små leveranser som paket och mat brukar buden köra över gården på pirra.

    Har du själv inte nyckel till bommen?

  • Mon 29 Jul 2019 19:05
    #5
    Limajo skrev 2019-07-29 16:09:40 följande:

    Jag har nyckel till bommen till vår gård. Så när jag fått stora leveranser och när jag flyttade hot så låste jag själv upp bommen. Små leveranser som paket och mat brukar buden köra över gården på pirra.

    Har du själv inte nyckel till bommen?


    Jag kan få låna nyckeln av bostadsrättsföreningen i upp till en vecka åt gången, men eftersom jag har beställt möbler från olika företag och de har olika lång leveranstid så behöver jag kanske nyckeln i upp till en månad, snarare än en vecka. Men om företagen själva har en nyckel så löser det sig. :)
  • Anonym (...)
    Mon 29 Jul 2019 19:32
    #6

    Man kan ju alltid ringa företaget och kolla?

  • Anonym (Nepp)
    Mon 29 Jul 2019 19:56
    #7

    [quote=79790409][quote-nick]anonyyym123 skrev 2019-07-29 13:36:55 följande:[/quote-nick]Hej!

    Någon som vet om man som kund själv behöver ansvara för att fixa fram bomnyckel när man anlitar en flyttfirma eller beställer hemleverans på möbler?

    Eller har dessa företag vanligtvis universalnycklar till bommar, precis som ambulanspersonal, taxichaufförer etc.?

    Tacksam för svar.

    Ingenting om bomnyckel har stått när jag beställt tjänsterna. :)[/

    Nej, dom har inga nycklar om inte din förening tilldelat dom nycklar.

    Men det är ju tvivelaktigt då det gäller möbler. Något som universalnycklar existerar inte.

    Det är du själv som måste öppna om du vill ha det ända hem. Dom ringer väl innan?

    Har du otur kan dom ta med godset tillbaka till terminal eller släppa det på plats så att du själv får lösa sista biten.

Svar på tråden Bomnyckel, flyttfirma och hemleverans