• Anonym (?)

    Musproblem (ej klamydia, hjälp)

    Okej, så i mars blev jag behandlad med antibiotika för klamydia, jag fick då göra en smittspårning.. trots den behandligen har jag inte haft någon speciell tanke på könssjukdom? Men flytningarna har kommit tillbaka och de är vita/gula och stinker

    Förra veckan fick jag hem ett brev också, om att jag kan vara smittad av klamydia?!! IGEN

    Nu har jag fått svar på mitt klamydia test och ni ska veta att pinnen stank när jag liksom tog ut den från mitt personliga test och skulle skicka iväg den.. men trots detta visar testet negativt?!

    Gjorde även test för svamp och bakteriell vaginos och det visade också negativt? Vafan är det här...

    Om jag hade haft gonorre säger vi, hade det gett utslag i klamydia proven?

  • Svar på tråden Musproblem (ej klamydia, hjälp)
  • Anonym (?)
    Anonym (J.) skrev 2019-07-29 19:03:02 följande:

    Ja, det hade det gjort.


    Okej men jätte konstigt? För petade liksom med pinnen i slidan och det ska väl liksom visa direkt isåfall?

    Ändå fick jag ju hem brev? Konstigt detts..
  • Anonym (J.)

    Sök upp läkare igen, så du får stilla din oro.

  • Anonym (L)

    Eftersom du åt antibiotika så kan ph balansen ta stryk och risk för obalans och svamp ökar. Testa en kur med lactal.

  • ballerinakakaoreo

    Nej det är inte hiv, hiv orsakar inte illaluktande flytningar utan attackerar ditt immunförsvar så att du som primärinfektion oftast får en fyjäkla förkylning med influensasymptom som värk i kroppen, feber och dylikt.

    Jag undrar om du har tagit provet på rätt sätt, dvs följt instruktionerna noga och roterat pinnen längsmed slidväggarna i ett x antal sekunder. Skicka efter ett självtest på 1177.se eller klamydia.se och gör om det. Kallelsen har du fått för stt någon förmodligen har nämnt dig som sexpartner när denne fått klamydia, det betyder inte att du har klamydia utan att du möjligtvis kan vara smittad och enligt lag måste testa dig. Om det fortfarande visar negativt så råder jag dig att kontakta gynekolog/ungdomsmottagning och be dom undersöka dig (då kommer de lukta samtidigt) och ta prover igen.

    Bakteriell vaginos visar sig ofta som lite gråaktiga flytningar och luktar riktigt ruttet, till och med så starkt att man kan känns det igenom kläderna. Flytningar orsakade av svamp brukar oftast bara lukta svagt av fisk och vara lite vitgryniga. Det finns tamponger vid namn Ellen som innehåller probiotiska bakterier för att hjälpa till vid svamp, annars finns också vagitorier för att återställa balansen vid både svamp och bakteriell vaginos. Tex vagi-c och lactal balans, RFSU har också något liknande. Kolla på ditt apotek eller beställ hem fraktfritt från apotea.se.

    Jag skulle tagit detta i denna ordning:

    1. Klamydiatest

    2. Gyn

    3. Om gynekologen inte skriver ut någon annan behandling åt dig och problemen kvarstår så skulle jag köpt vagitorier och provat självbehandla.

    När jag hade bakteriell vaginos + klamydia fick jag Flagyl + Doxycyklin (antibiotika mot bakteriell vaginos och klamydia) på recept och behandlades med i 10 dagar, sedan blev jag symptomfri.

Svar på tråden Musproblem (ej klamydia, hjälp)