• Anonym (Funderar)

    Vilken tid kommer NIPT-svar på kvällen från KS?

    Vilken tid uppdateras provlistor gällande NIPT-svar från Karolinska? Det står bara att det sker varje kväll, men vet någon ungefär vilken tid?

  • Svar på tråden Vilken tid kommer NIPT-svar på kvällen från KS?
  • Anonym (Anonym 666)

    Har du inte fått nipt-svar sedan du startade tråden så är det tydligen nån gång mellan 18:30 och 21:30.

  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2019-07-30 18:31:46 följande:

    Har du inte fått nipt-svar sedan du startade tråden så är det tydligen nån gång mellan 18:30 och 21:30.


    Eller så kommer det en annan dag. Därför var frågan om någon visste vilken tid provlistorna uppdateras. Om du bara ska vara dumdryg  kan du vara tyst.
  • Anonym (A+)

    Mitt kom sent på kvällen, tror det var vid 20.
    Men kom ihåg att det tar ca10 arbetsdagar, inte inräknat helger.

    Hoppas du bra resultat!

  • Anonym (BMA)

    Tänk också på att det just nunär semestertider. Vårt lab ligger ett par dagar efter med alla icke akuta prover.

    Nu gör vi inte den typen av analyser, men jag kan tänka mig att det ser likadant ut överallt, man bör räkna med att det tar lite extra tid.

  • Anonym (Funderar)

    Svaret kom idag, mitt på dagen (trots att det står i all info att man uppdaterar på kvällen). Friskt foster

  • Anonym (Jj)

    Hur många dagar tog det exakt? Väntar själv nipt svar, gått 10 dagar.

  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Jj) skrev 2019-08-02 19:23:54 följande:

    Hur många dagar tog det exakt? Väntar själv nipt svar, gått 10 dagar.


    Det tog 13 dagar inklusive helg.
  • Anonym (Jj)

    STOOORT TACK!

    Varit så orolig när jag läst att så många fått svar efter 8 dagar. Antar att semestertider även ger avtryck här. Hoppas det kommer på måndag

Svar på tråden Vilken tid kommer NIPT-svar på kvällen från KS?