• bebis2018

    Nipt test - stämde könet?

    Är det någon här som gjort nipt test och fått felaktigt svar angående könet? Fick veta igår vad vi väntar, men hur pass mycket vågar man lita på att det stämmer? :) Är glad oavsett vad såklart, men vill börja köpa lite saker.

  • Svar på tråden Nipt test - stämde könet?
  • Gullego

    Jag undrade faktiskt samma sak!

    Planerar att göra nipt och det känns ju som det borde stämma tom bättre än att se på ul? Men man vet ju aldrig :)

  • sysop

    Det var helt rätt, vad jag förstår kan du var näst intill 100% säker beträffande könet på barnet vid NIPT

  • bebis2018
    Twinmom13 skrev 2019-07-30 09:40:22 följande:

    Man testar ju barnets DNA och X och Y kromosomer, så det svar du fått kan du lita på.


    Ja, visst borde man kunna lita rätt så mycket på det! Jag tänkte börja köpa lite saker, men sedan blev jag osäker på hur säkert det var.
  • bebis2018
    Gullego skrev 2019-07-30 10:10:31 följande:

    Jag undrade faktiskt samma sak!

    Planerar att göra nipt och det känns ju som det borde stämma tom bättre än att se på ul? Men man vet ju aldrig :)


    Känns som man kan lita på det! Inte värre än att jag får sälja alla saker jag köper ifall det blivit felaktigt! Jag närmar mig 35 så gjorde ett nipt. Känns bra, dessutom är det gratis att göra i min kommun.
  • bebis2018
    sysop skrev 2019-07-30 10:23:45 följande:

    Det var helt rätt, vad jag förstår kan du var näst intill 100% säker beträffande könet på barnet vid NIPT


    Tack! känns så i allafall, så får väl lita på svaret! :)
Svar på tråden Nipt test - stämde könet?