• Astrid123

    Vill inte vara gravid längre, vill ha min bebis!!

    Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till.. Är i 35+6 och haft en hemsk graviditet med sjukskrivning sedan start, sambo som blev allvarligt sjuk och ännu inte helt kry, diverse olika komplikationer med allt.

    Förstå mig rätt, älskar detta lilla pyre och längtat så otroligt tills att jag har henne i mina armar. Men jag vill verkligen inte vara gravid längre. Bryter snart ihop totalt... Alla säger att det är normalt att känna mot slutet och skrattar eller nästan blir stötta när jag säger de för de tycker de är fel att säga...

    Men som sagt, de är inte henne jag är les såå eller inte vill ha.. Till henne längtar jag så otroligt. Vill bara inte vara gravid längre. Vill ha inte ständigt ont, ingen ork, klumpig och trött.... Och framförallt så ofantligt rädd att något ska hända henne nu... Jag vill inte mer!!!

    Igår försökte vi med färdknäppen två ggr innan vi somna just för att hon skulle vilja komma ut.. Men nada, ingenting hände... Blöööööö!!!! Vad ska man göra?????!!

  • Svar på tråden Vill inte vara gravid längre, vill ha min bebis!!
  • Körsbärsdalen

    Jag förstår dig! De sista veckorna är verkligen pest... Jag tror det 'ska' kännas så, för då blir inte förlossningen lika skrämmande (för man vill så ogärna fortsätta vara gravid). Förstår du hur jag tänker?

  • Akira Öken

    Har full förståelse för att du är trött på att vara gravid! Alldeles särskilt när det varit en tuff graviditet. Tror de flesta blir väldigt trötta och less på det hela mot slutet. Jag är i vecka 37 och är väldigt klar med att vara gravid nu.


  • Astrid123
    Körsbärsdalen skrev 2019-07-30 09:01:51 följande:

    Jag förstår dig! De sista veckorna är verkligen pest... Jag tror det 'ska' kännas så, för då blir inte förlossningen lika skrämmande (för man vill så ogärna fortsätta vara gravid). Förstår du hur jag tänker?


    Jo dom säger ju att de ska kännas såhär mot slutet... Men jag är så less... Kan ju inte vara meningen att man ska ligga deprimerad och tappa lust till allt... Känns så hemskt. Och ingen som riktigt förstår utan alla skrattar med och att ja de är tungt... Och Ja de är tungt och allt de, men mitt psyke klarar snart inte mer!!
  • Astrid123
    Akira Öken skrev 2019-07-30 09:06:57 följande:

    Har full förståelse för att du är trött på att vara gravid! Alldeles särskilt när det varit en tuff graviditet. Tror de flesta blir väldigt trötta och less på det hela mot slutet. Jag är i vecka 37 och är väldigt klar med att vara gravid nu.


    Så avundsjuk på de människor som har en sån fin och harmonisk graviditet och kan tänka sig att alltid vara gravida osv... Önskar verkligen jag kunde få känna så. Men icke! Istället ligger man här och gråter över att allt ska vara slut!
  • Akira Öken
    Astrid123 skrev 2019-07-30 09:24:16 följande:

    Så avundsjuk på de människor som har en sån fin och harmonisk graviditet och kan tänka sig att alltid vara gravida osv... Önskar verkligen jag kunde få känna så. Men icke! Istället ligger man här och gråter över att allt ska vara slut!


    Inte för att det är någon tröst, men tror det är ytterst få som njuter av graviditeten mot slutet. Finns det något du kan, vill och orkar göra som muntrar upp lite? Har du någon som stöttar och hjälper dej?
  • Astrid123
    Akira Öken skrev 2019-07-30 09:28:04 följande:

    Inte för att det är någon tröst, men tror det är ytterst få som njuter av graviditeten mot slutet. Finns det något du kan, vill och orkar göra som muntrar upp lite? Har du någon som stöttar och hjälper dej?


    Nä inte direkt... De jag vill göra eller har lust med godkänner inte kroppen. Då är orken slut och smärtorna för höga. Önskar verkligen att de kunde vara iaf lite lättare. Då sambon blev sjuk så fick jag göra allt här hemma och hjälpa han med diverse olika saker vilket slet en hell del extra på kroppen också. Nu börjar han bli mer människa och jag mindre, men inte så vi kan göra något eller hitta på saker för innan orkade inte han, nu orkar inte jag
  • Sasu

    Jag var jävligt trött på att vara gravid när jag gick in i v.37, ville bara få ut henne! Gick ifrån att vara rädd för förlossningen till att verkligen längta tills det sätter igång. När mitt vatten gick v.40+1 blev jag överlycklig, 18 timmar senare höll jag i min lilla prinsessa.

    Försök att göra grejer du tycker om nu de sista veckorna, gå på bio, umgås med vänner, ta en roadtrip :) då går dagarna mycket fortare!

Svar på tråden Vill inte vara gravid längre, vill ha min bebis!!