• Mulier fortis

    Bröllopspresent till svensk-amerikan

    Ska på en barndomskamrats bröllop snart och ska köpa en present till bröllopsparet.
    Min kompis är svensk och bosatt i usa sen 20 år tillbaka och hon gifter sig med en amerikan.
    Vill köpa ngt som är en blandning mellan svenskt och amerikanskt.. ngt kul och litet då de ska få plats med allt tillbaka.
    Har noll med idéer...
    Det enda jag vet att de har gemensamt är resor, träning och deras motorbåt.
    Tips någon?

  • Svar på tråden Bröllopspresent till svensk-amerikan
  • Giftskåneman

    Beroende på hur mycket pengar du ska lägga kan du ju köpa presentkort på nåt spa, eller middag på nån bra restaurang.

    De flesta mataffärer har ju sånt där ställ med presentkort på upplevelser

  • Giftskåneman
    Dr Nail skrev 2019-07-30 09:24:08 följande:

    En KKK-huva från H&M xD


    Tror inte många vill ha en sån, tänk om, tänk rätt
  • Dr Nail
    Giftskåneman skrev 2019-07-30 11:58:06 följande:

    Tror inte många vill ha en sån, tänk om, tänk rätt


    Ok, du har rätt. Tänkte bara spontant kan va en kul grej.
  • BuoBä

    En bok om svenska traditioner på engelska. Det finns flera men tex: www.bokus.com/bok/9789174690408/swedish-traditions/

    Alternativt samlar du ihop dina bästa recept på svensk mat och gör en egen receptsamling. Eller frågar brudens släkt så det blir "mormors pepparkakor" och "faster Annas Jansson". Det kräver kanske lite talang i scrapbooking eller liknande för att bli fint i och för sig.

  • RebeckaM

    Det går ju att göra presentkorgar som är unika. Du kan lägga i saker som har med Sverige och med USA att göra. Det kan också vara mycket personliga grejer. Bara att använda fantasin!


    Rebecka är en erfaren webbskribent - loyalwriter.se
  • Mulier fortis
    Giftskåneman skrev 2019-07-30 09:11:07 följande:

    Beroende på hur mycket pengar du ska lägga kan du ju köpa presentkort på nåt spa, eller middag på nån bra restaurang.

    De flesta mataffärer har ju sånt där ställ med presentkort på upplevelser


    runt 500 kr tänkte jag som max. De är kort i sverige så här kommer de inte hinna med ngt sånt och där borta har jag ingen koll på vad de kan göra
  • Mulier fortis
    BuoBä skrev 2019-07-30 12:49:53 följande:

    En bok om svenska traditioner på engelska. Det finns flera men tex: www.bokus.com/bok/9789174690408/swedish-traditions/

    Alternativt samlar du ihop dina bästa recept på svensk mat och gör en egen receptsamling. Eller frågar brudens släkt så det blir "mormors pepparkakor" och "faster Annas Jansson". Det kräver kanske lite talang i scrapbooking eller liknande för att bli fint i och för sig.


    Bra idé men jag är så sjukt dålig på sånt pill och har alldeles för lite tid
  • Mulier fortis
    RebeckaM skrev 2019-07-30 12:57:24 följande:

    Det går ju att göra presentkorgar som är unika. Du kan lägga i saker som har med Sverige och med USA att göra. Det kan också vara mycket personliga grejer. Bara att använda fantasin!


    Tack. Det va en bra idé!
Svar på tråden Bröllopspresent till svensk-amerikan