• Tue 30 Jul 2019 13:10
    1852 visningar
    12 svar
    12
    1852

    min sambo beter sig som en tonåring

    underbart att man får vara anonym och beklaga sig i detta forum.

    Jag är gravid i v 30 med vårat andra barn. Min sambo lever ungkarlsliv och har knappt tagit 10 nattningar/morgnar sedan vår son kom för drygt två år sedan, varje kväll går åt att titta på serier eller prata i telefon med polare, medans jag söver vår son.

    I sommar har jag tagit ut 6 v semester för att vara med vår son. min sambo tog 3 veckor varav en har han bokat med sina polare att bestiga Kebnekaise

    Det har varit jättemycket tjafs mellan oss pga obalansen i vårt förhållande och vi hade aldrig varit tillsammans om vi inte hade barn ihop från tidigare.

    jag är bara trött och ledsen och helt gråtfärdig efter att burit denna graviditeten helt själv samt passat på våran son. Jag äger ett hus som jag vill renovera och göra fint, men jag har svårt att hinna med det pga att jag lever som ensamstående i vår relation.

    Jag är jättebesviken över att han inte vill vara med oss, när jag blir ledsen så skriker han bara åt mig.

    När vi väl umgås tycker han bara att jag spelar offer och martyr, vi pratar totalt förbi varandra.

    Nu har han dessutom lyckats bli av med jobbet igen.

    skriver mest detta för att ventilera och minnas den här tiden själv.

  • Svar på tråden min sambo beter sig som en tonåring
  • Ful Anka
    Tue 30 Jul 2019 13:19
    #1
    -1

    Det är ju helt underbart att du lyckats skaffa, inte bara ett, utan två barn med en så fantastik man. Så då antar jag att sexlivet är det enda som fungerar mellan er. Strålande!


    This is my life and I don't care
  • Tue 30 Jul 2019 13:28
    #2

    ja, visst är det helt galet bra jobbat!

  • Tue 30 Jul 2019 13:33
    #3

    Du behöver vara tydlig med hur du vill ha det. Och vara klar för dig själv med hur du gör om han inte vill samma sak som dig. Hur illa måste han bete sig för att du ska avsluta relationen? Var går din gräns?

  • Ful Anka
    Tue 30 Jul 2019 13:41
    #4
    +1
    abcmamma skrev 2019-07-30 13:28:27 följande:

    ja, visst är det helt galet bra jobbat!


    Ja, eller hur. Kläm ut ungen och skaffa en till med oraklet.
    This is my life and I don't care
  • Tue 30 Jul 2019 13:47
    #5

    ????????????

  • Tue 30 Jul 2019 13:49
    #6

    Anna, du har helt rätt. gränsen är passerad sedan länge.

    ful anka hahahahahahaha

  • Poolsk­ötaren
    Tue 30 Jul 2019 14:19
    #7

    Men om du redan lever som om du vore ensamstående finns det ju egentligen inget som hindrar dig att kasta ut stolpskottet.

    Du skriver att du äger ett hus. Är han delägare? Är han skriven på adressen?

    Om några år är barnen stora nog att ha mamma-och-pappa-vecka. Då kan du renovera och fixa både med stora barn och när de har pappavecka. Och pappa får ta sitt ansvar.

    Ut med jättebebisen och släpp ansvaret för en annan vuxens beteende. Låter inte som en jättehit med en sambo som varken har jobb eller tar ansvar. (Även om sexlivet måste vara bra med tanke på snart två små barn.)

  • Tue 30 Jul 2019 14:25
    #8

    ja, jag bodde själv i huset i sommar med sonen, det var faktiskt mycket lättare än att bo alla 3. tänkte att han kunde ta över min hyresrätt då. alla som separerat avråder mig från det, men jag tänker att det ändå gynnar mina barn då

  • Tue 30 Jul 2019 14:25
    #8

    ja, jag bodde själv i huset i sommar med sonen, det var faktiskt mycket lättare än att bo alla 3. tänkte att han kunde ta över min hyresrätt då. alla som separerat avråder mig från det, men jag tänker att det ändå gynnar mina barn då

  • Tue 30 Jul 2019 14:25
    #9

    det är mitt hus

  • Tue 30 Jul 2019 14:32
    #10

    jag är väl bara lite rädd.

  • Mon 5 Aug 2019 17:46
    #11

    Tråkigt att du har det såhär. Det är väldigt sorgligt både för dig och för barnen. 
    Vad säger barnen om hans frånvaro?

    Jag kan inte låta bli att bli lite provocerad av att kvinnan förväntas ha huvudansvaret för allting. Det låter som om att han förväntar att du är med barnen medan han är borta? 
    Hur skulle han reagera om du sa att du skulle sticka någonstans i en vecka och lämna allting på honom?

  • Mon 5 Aug 2019 19:06
    #12

    Usch, vad oempatiskt mot både dig och sonen.

    Han behöver växa upp och lära sig ta ansvar! Och det är inte du som ska lära honom det.

    Tycker ni bör separera. Flytta in i ditt hus och bygg upp din energi kring alla mysiga projekt som kan göras med det. Verkar som din sambo just nu suger ut din energi som du behöver inför förlossningen och även för er son.

    Tycker inte du ska ge lägenheten till honom, han behöver lära sig stå på egna ben.

Svar på tråden min sambo beter sig som en tonåring