• Tue 30 Jul 2019 18:02
    3309 visningar
    7 svar
    7
    3309

    Vattentätt sängöverkast?

    Hej!

    Jag har googlat en hel del men lyckas bara hitta vattentäta lakan och madrassskydd.

    Det jag egentligen är ute efter är ett vattentätt överkast till sängen. 180x200.

    Vet någon var man kan köpa ett sådant? Eller har ni tips på något annat som går att använda som vattentätt sängskydd?

  • Svar på tråden Vattentätt sängöverkast?
  • Tue 30 Jul 2019 19:17
    #1

    Nu blir man ju nyfiken, vad ska ni göra på sängen när den är bäddad med överkast som kräver vattentäthet??

    Om det är någon som ska ligga där som behöver skydd, låt bli att ligga på överkastet?

  • Tue 30 Jul 2019 20:24
    #2
    MallaL skrev 2019-07-30 19:17:06 följande:

    Nu blir man ju nyfiken, vad ska ni göra på sängen när den är bäddad med överkast som kräver vattentäthet??

    Om det är någon som ska ligga där som behöver skydd, låt bli att ligga på överkastet?


    Anledningen är tyvärr inte roligare än att vi har en kattunge som börjat få för sig att kissa i sängen. Därför är jag ute efter något vattentätt som man kan slänga över sängen när man lämnar katten ensam.
  • Tue 30 Jul 2019 20:45
    #3
    Prefixet skrev 2019-07-30 20:24:05 följande:

    Anledningen är tyvärr inte roligare än att vi har en kattunge som börjat få för sig att kissa i sängen. Därför är jag ute efter något vattentätt som man kan slänga över sängen när man lämnar katten ensam.


    Men katten bryr sig väl inte om hur det ser ut? Bara lägg ett vattentätt lakan ovanpå överkastet?
  • Kodia
    Tue 30 Jul 2019 21:31
    #4

    Kan du inte ta något annat som är vattentätt, som till exempel sådan plast som man har när man renoverar (finns ju i olika storlekar, typ 2 x 3 m) eller vaxduk (skarva två med tejp). Jag tror att det är en fördel att det inte är lika mysigt och mjukt som ett överkast, för då kanske katten slutar att vilja vara/kissa där!

  • Wed 31 Jul 2019 07:52
    #5
    +2
    MallaL skrev 2019-07-30 20:45:52 följande:
    Men katten bryr sig väl inte om hur det ser ut? Bara lägg ett vattentätt lakan ovanpå överkastet?
    Kodia skrev 2019-07-30 21:31:25 följande:

    Kan du inte ta något annat som är vattentätt, som till exempel sådan plast som man har när man renoverar (finns ju i olika storlekar, typ 2 x 3 m) eller vaxduk (skarva två med tejp). Jag tror att det är en fördel att det inte är lika mysigt och mjukt som ett överkast, för då kanske katten slutar att vilja vara/kissa där!


    När jag hade en katt som kissade på sängen använde jag duschdraperier. Ju billigare desto bättre.
  • Wed 31 Jul 2019 07:53
    #6
    +1
    Kodia skrev 2019-07-30 21:31:25 följande:

    Kan du inte ta något annat som är vattentätt, som till exempel sådan plast som man har när man renoverar (finns ju i olika storlekar, typ 2 x 3 m) eller vaxduk (skarva två med tejp). Jag tror att det är en fördel att det inte är lika mysigt och mjukt som ett överkast, för då kanske katten slutar att vilja vara/kissa där!


    Du kanske har en poäng med att det. För mig kvittar det om det är mjukt eller ej, bara det håller tätt mot kiss och inte ser helt förjävligt ut. Vaxduk kanske är ett alternativ. Det ser bättre ut än en presenning eller skyddsplast.
  • Wed 31 Jul 2019 07:56
    #7
    BurningDiamond skrev 2019-07-31 07:52:57 följande:

    När jag hade en katt som kissade på sängen använde jag duschdraperier. Ju billigare desto bättre.


    Tack för tipset, det låter som ett alternativ!
Svar på tråden Vattentätt sängöverkast?