• matf

    Har ROSFEBER på jobbet hur påverkar det min graviditet! Snälla hjälp!

    Hej. Jag arbetar på ett äldreboende och har precis fått reda på att en boende fått rosfeber. Ingen på mitt jobb än vet att jag är gravid, men är gravid i vecka 6. Jag frågade självklart direkt om det är smittsamt, fick till svar att ?nej inte om vi är noga, MEN om man är gravid då bör man vara försiktigt? och att det inte är bra för gravida att vistas med folk som har rosfeber. Detta sa de utan att de vet att jag är gravid. Är så orolig nu, är ju redan rädd för missfall, hur ska jag våga arbeta när jag hört detta?!?!

    Någon som vet hur det egentligen är, är det farligt för gravida? Försöker googla men får inte upp något!!

  • Svar på tråden Har ROSFEBER på jobbet hur påverkar det min graviditet! Snälla hjälp!
  • Mortiscia80

    På 1177 står det att det inte smittar om man hälsar på folk eller sitter bredvid varandra, låter inte så lugnande... Jag skulle ha handskar om jag var du.

  • Aamon

    Om du har normal hygien som du vanligen har på ditt jobb (handskar, förkläde vid orent arbete) så är det ingen fara.

  • cyberbabe

    Rosfeber är inget som är farligt. Kan medicineras med antibiotika i värsta fall, också detta är ofarligt att ta när du är gravid. Förstår inte vad som stressar dig?

Svar på tråden Har ROSFEBER på jobbet hur påverkar det min graviditet! Snälla hjälp!