• emspart

    Kräks så fort jag äter + ätstörningar

    Hej,

    Behöver skriva av mig.

    Går in i vecka 6 idag, och sen 3 dagar tillbaks kräks jag så fort jag ätit. Får inte behålla något. Är svag, trött, fryser och döhungrig. Jo, vattnet får jag behålla som jag dricker emellan måltiderna, men inte det i samband med.

    Är så frustrerad för har tidigare varit sjuk i anorexi med bulimiska tendenser (frisk sen 1 år tillbaks) men det här triggar mig nå så kopiöst. Gråter mest hela tiden, mest av frustration tror jag, är så trött på detta redan. Tack och lov är inte bebis så stor än och behöver inga stora mängder näring, men ingenting alls kan ju inte vara bra?? Försöker hålla mig från att kräkas så länge som möjligt efter jag ätit så så mycket näring som möjligt hinner sugas upp, men det går bara max 15 min.

    Bakade en tårta idag och behövde smaka på smörkrämen, en liten dutt på tungan, och bara det fick mig att hulka. Ingenting lockar utom iskallt vatten, innan dessa tre dagar hade jag världens craving på saltlakrits, skålen står här men kan inte ens titta på den. ????

    Försöker äta så näringsrik mat som möjligt när jag äter för att jag ska få ut något av det, men inte heller att skippa fet/stark mat hjälper. Det enda jag fått behålla idag är ETT hallon. ETT.

    Vet inte när/om det är läge att ringa typ 1177 eller liknande? Har inte varit hos barnmorskan än, ska inte dit förrän 26/8.

    Någon som sitter på något överlevnadsknep?

  • Svar på tråden Kräks så fort jag äter + ätstörningar
  • Pimpinellan

    Ät jättelite och ofta, bara sånt du är sugen på. Köp Postafen på Apoteket, det kan hjälpa. Funkar inte det ber du barnmorskan om Lergigan. Jag mådde illa av vanligt vatten, svag saft gick bättre.

Svar på tråden Kräks så fort jag äter + ätstörningar