Förhållande med transperson? Anonyma svar tillåtet. Glöm den andra tråden.
Hej!Har tittat på några avsnitt av "Transtjejer" på svtplay, tyvärr är serien borttagen trots att den inte är slut. Varför vet jag inte
Hur som helst så handlar det om fyra transkvinnor i olika stadier, vissa opererade, andra inte.
Får mig att fundera lite på hur jag skulle reagera om jag träffade på en transman... transkvinnan är ointressant då jag är cis och även om personen har sitt manliga könsorgan kvar så lever hen ju som kvinna.
Vilket inte är något för mig.
Tänker att det kanske (vet inte men det känns lite så) att det vore lättare som man att fastna för en opererad transkvinna då könet tydligen ska vara knappt åtskiljbart visuellt, jämfört med en transman som aldrig kan få ett fungerande manligt kön.
Hur tänker du, vad tror du... skulle du kunna ha ett förhållande med en transperson? Varför, varför inte?
Min a orsaker är att jag nog inte fullt ut skulle kunna se en transman helt och fullt som man, jag vet ju att han är född med ett kvinnligt underliv.
Dessutom skulle vi inte kunna ha ett "riktigt" sexliv med den "utrustning" hen eventuellt opererat dit.
Det skulle nog kännas som att ha sex med en kvinna oavsett... och jag är varken bi eller homo.
Inga elaka påhopp tack, jag vill gärna att tråden får vara kvar.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-07-31 18:23
Då spånar jag vidare... som bög, undrar hur man ställer sig till en transkvinna med det manliga könsorganet kvar. Förmodligen som jag skulle göra till en transman med fi**a kanske?
Eller en biperson, spelar det dem någon roll?