• Anonym (Hur)

    Förlossning o svårt sjuk anhörig

    Har ett svårt dilemma.. svärfar svårt cancersjuk 5 timmar härifrån. Jag kan föda när som helst. Ska min man åka, jag vara ensam på förlossningen. Vet inte om man kan leva med sig själv om han går bort. Det är väldigt stressigt.

  • Svar på tråden Förlossning o svårt sjuk anhörig
  • Anonym (Kvinna 39)

    Hur länge ska han vara borta? Klart han ska åka! Men inte i flera veckor så klart... Du överlever med sannolikhet din förlossning ensam och kanske kan få stöd av andra ni känner men den där gubben kan säkert dö av cancer och ja, då kommer ni båda två att ångra er.

  • Anonym (Hur)

    Det är precis så jag känner det, att han ska åka. Det är även outhärdligt att han går här hemma med stark ångest, stressen inför att föda så är enorm. Hur länge han blir borta vet jag ju inte.

  • Anonym (Tess)

    Jag tycker nog att din man bör åka för att ta farväl, det kanske kommer gräma honom hela livet annars. Självklart vill han vara med på förlossningen, detta är ingen situation man önskar någon, men ibland får man välja.

  • Anonym (Kvinna 39)

    Hur lång tid till bf? Karln kanske kan åka ett par dagar i taget då och då.

  • Anonym (Emilia)

    Om du är okej med att ev. bli ensam på förlossningen (om du inte har en vän/syskon/förälder eller nåt som kan hoppa in) och att han är okej med att missa sitt barns födelse, ska han ju såklart åka. Men det beror ju såklart på just hur dålig pappan är också.

  • Woopsie

    Ni kan inte åka dit båda två, packa BB-väskan och bilstol och bo på hotell och föda på sjukhuset där om bebis skulle komma? Då kanske svärfar hinner träffa sitt barnbarn också?

  • Anonym (Hur)

    Bf på söndag, men har fått tidigare innan. Han är så envis, jag önskar bara kunde bestämma åt honom att åka, för jag vet att jag kommer klara detta med stöd från övrig familj. Jag hoppas o ner att detta går bra.

  • Anonym (Hur)

    Vi ska få prata med läkare imorgon, det är svårt att avgöra när man pratat med sjuksköterska.

  • Anonym (Jkbn)

    Hade det varit jag hade jag sagt ÅK till min sambo. Enligt mig är det nästan viktigare att få ta farväl av sin pappa innan han dör än att riskera missa förlossningen. Bebisen kommer han träffa ändå. Och visst risken fins att du
    får föda själv men då har han i alla fall fått ta ett sista farväl av sin pappa. Eller så hinner han tillbaka innan förlossningen.

  • Lynxsa

    Jag skickat iväg min man att säga hejdå. Och hoppas att han skulle komma i tid om det blev dags

  • Anonym (Kvinna 39)

    Men hur sjuk är pappan egentligen? Ligger han på dödsbädden med dagar kvar att leva eller vad kan man tänka sig?

    Det är snart söndag, om det inte är verkligen akut läge så kanske karln kan vara med på förlossningen också, och i övrigt bara den är klar så kan han väl åka och vara med pappa utan större press, förutsatt att du klarar dig utan honom lite grann.

Svar på tråden Förlossning o svårt sjuk anhörig