Berätta om otrohet?
Hej alla där ute. Jag vill bara börja med att säga att jag vet att jag gjort fel, ni behöver inte säga det, vill endast ha svar på min fråga. Det som har hänt, har hänt, och nu funderar jag bara på hur jag ska hantera det.
För ca ett halvår sedan var jag tillsammans med min dåvarande. Vi var tillsammans flera år och på slutet kände jag att vi inte var rätt för varandra, vilket var svårt eftersom jag fortfarande älskade honom och trivdes väldigt bra i hans sällskap. Men det gick bara längre och till slut, en kväll blev jag full och var otrogen med någon som jag kände lite sedan tidigare men som inte min dåvarande hade träffat. Jag insåg att det var droppen och sedan tog jag det första tillfälle jag fick att göra slut. Berättade inte för någon av killarna att jag varit otrogen.
Månaderna gick och jag träffade kille nummer två mer och hade sex. Sen började vi dejta och nu är vi tillsammans. Från början tänkte jag att jag aldrig skulle vilja bli tillsammans med honom, vilket var anledningen till att jag aldrig berättade. Men vi är ganska seriösa och, jag vet att det är för tidigt att veta nu, men det känns som att det skulle kunna vara vi länge till. Jag mår inte direkt dåligt av att hålla hemligheten, men jag önskar att jag kunde vara 100% ärlig med honom. Jag misstänker att han inte skulle göra slut eller bli arg om jag berättade men det är väldigt svårt att veta då jag aldrig släppt en sådan bomb förr.
Hade ni berättat?