• Anonym (Otrogen)

Berätta om otrohet?

Hej alla där ute. Jag vill bara börja med att säga att jag vet att jag gjort fel, ni behöver inte säga det, vill endast ha svar på min fråga. Det som har hänt, har hänt, och nu funderar jag bara på hur jag ska hantera det.

För ca ett halvår sedan var jag tillsammans med min dåvarande. Vi var tillsammans flera år och på slutet kände jag att vi inte var rätt för varandra, vilket var svårt eftersom jag fortfarande älskade honom och trivdes väldigt bra i hans sällskap. Men det gick bara längre och till slut, en kväll blev jag full och var otrogen med någon som jag kände lite sedan tidigare men som inte min dåvarande hade träffat. Jag insåg att det var droppen och sedan tog jag det första tillfälle jag fick att göra slut. Berättade inte för någon av killarna att jag varit otrogen. 

Månaderna gick och jag träffade kille nummer två mer och hade sex. Sen började vi dejta och nu är vi tillsammans. Från början tänkte jag att jag aldrig skulle vilja bli tillsammans med honom, vilket var anledningen till att jag aldrig berättade. Men vi är ganska seriösa och, jag vet att det är för tidigt att veta nu, men det känns som att det skulle kunna vara vi länge till. Jag mår inte direkt dåligt av att hålla hemligheten, men jag önskar att jag kunde vara 100% ärlig med honom. Jag misstänker att han inte skulle göra slut eller bli arg om jag berättade men det är väldigt svårt att veta då jag aldrig släppt en sådan bomb förr.

Hade ni berättat?

• Svar på tråden Berätta om otrohet?
  • Anonym (Anonym)

Absolut inte. Det där är historia. Den ende som hade behövt veta var väl isf ditt ex men jag hade inte berättat för honom heller, du gjorde ju slut åtminstone och sedan behöver han inte veta varför exakt.

• Anonym (Nej!)

Vad tjänar det till nu? Bara egoistiskt.

• Anonym (Nej!)
    Anonym (Nej!) skrev 2019-07-31 21:49:24 följande:

Vad tjänar det till nu? Bara egoistiskt.

Mot ditt ex.
  • Anonym (Kim)

Finns ingen anledning att berätta. Det är historia. Det handlar inte om ärlighet utan något annat. Tror du inte att han anade att du var i en relation första gången ni hade sex? Sedan blev det en fortsättning på det som i början var menat som ett ons.

Nej släpp det där. Å andra sidan är det ingen bomb heller att släppa. Du tänker in för mycket i det där. Fokusera på att skapa en bra relation istället!

• Anonym (Swing for fun)

Kan inte se att det finns någon otrohet att berätta om. Vill du tala om tidigare relationer och tidigare sexupplevelser så är väl det ok om det är något din nya pojkvän vill ta del av men att se tala om otrohet i detta fallet känns bara väldigt märkligt.

• Xzx

Jag hade aldrig kunnat bli tillsammans med någon som inledde sin relation med mig genom att vara otrogen mot sin partner. Knulla henne, ja, det hade jag nog kunnat göra, med betoning på Nog. Men att inleda en relation med någon som inledde den med mig med otrohet? Nej tack, jag har lärt mig att kräva mer än så...

Det är väl egentligen upp till dig att berätta om du vill. Men om jag var din partner hade jag velat veta en sån sak och kunna göra ett informerat val om huruvida jag vill stanna med dig ändå, trots det här, eller ej. Just nu gör du det valet åt honom. Det tycker jag inte är rättvist.

• Orchido84

Nej nej nej, det förflutna är bakom dig, berätta inte för honom! Det är inte aktuellt längre då ni två är ett par och du har inte varit otrogen mot honom eller hur? Utan bara med honom? Då ser jag ingen anledning att du ska berätta.

• Anonym (?)
    Orchido84 skrev 2019-08-01 11:12:25 följande:

Nej nej nej, det förflutna är bakom dig, berätta inte för honom! Det är inte aktuellt längre då ni två är ett par och du har inte varit otrogen mot honom eller hur? Utan bara med honom? Då ser jag ingen anledning att du ska berätta.

Mycket märkligt resonemang du med flera för.

Det förflutna är bakom och ska inte berättas?

Så om hon hade sex med en tredje kille förra veckan så ska hon inte berätta det nu, eftersom det numera tillhör det förflutna? Eller var går gränsen? Dagar, veckor, månader, år?

Hon var i ett förhållande när hon började ha sex med sin nuvarande. Men du ser ingen anledning att nuvarande ska få veta att deras förhållande inleddes med otrohet?

Låt mig gissa att du själv har en historia med otrohet.
  • Orchido84
    Anonym (?) skrev 2019-08-01 13:21:50 följande:

Mycket märkligt resonemang du med flera för.

Det förflutna är bakom och ska inte berättas?

Så om hon hade sex med en tredje kille förra veckan så ska hon inte berätta det nu, eftersom det numera tillhör det förflutna? Eller var går gränsen? Dagar, veckor, månader, år?

Hon var i ett förhållande när hon började ha sex med sin nuvarande. Men du ser ingen anledning att nuvarande ska få veta att deras förhållande inleddes med otrohet?

Låt mig gissa att du själv har en historia med otrohet.

Jag har ingen otrohet i mitt bagage. Så där gissade du helt fel.

Nej jag tycker inte att hon behöver berätta att deras förhållande började med otrohet. Eftersom det kanske var flera månader sedan: måste man berätta det då? Jag tycker inte det: ser ingen anledning att skapa onödig diskussion som kommer leda till brist på tillit. Då kan man likväl lägga ner relationen direkt.
Svar på tråden Berätta om otrohet?