• Enn1

    Gravid efter Nuvaring

    Hej!


    Jag har nyligen slutat med Nuvaring för att förhoppningsvis snart kunna bli gravid! 


    Undrar hur snabbt det gått för er andra att få tillbaka mensen och även hur snabbt det gick för er att bli gravida efter att ni slutat med Nuvaring? Glad 

  • Svar på tråden Gravid efter Nuvaring
  • Anonym (Anonym)

    Jag blev gravid bara jag strulade till det och satte i ny ring för sent pga att jag inte hade hemma. Hade nya i men fick tydligen äl ändå och blev gravid. Så min uppfattning är att det går rätt fort att kunna bli med barn när man slutar med dem.

  • helaminvärld

    Hej! Jag är i samma sits som dig just nu, slutade med nuvaring i början på juli och börjar på vårt andra försök snart. Första äl blev inte helt prickad eftersom jag var bortrest utan min sambo, så det tog sig inte den gången.

    Fick äl ganska fort förra cykeln, men däremot hade jag mellanblödningar en lång tid innan mensen kom och cykeln blev ca. 40dagar. Hur går det för dig?

  • Lumas
    Enn1 skrev 2019-07-31 22:32:42 följande:

    Hej!

    Jag har nyligen slutat med Nuvaring för att förhoppningsvis snart kunna bli gravid! 

    Undrar hur snabbt det gått för er andra att få tillbaka mensen och även hur snabbt det gick för er att bli gravida efter att ni slutat med Nuvaring?  


    För mig så fick jag vänta ett år och den dök inte ens upp då. Utan fick medicin för att starta mens och äl :/
Svar på tråden Gravid efter Nuvaring