• Anonym (Ts)

Förhållande - Förlovning - Giftermål

Hej! Hur länge var ni tillsammans innan ni förlovade er och hur långe väntade ni tills bröllopet? Jag vill inte gifta mig än på några år men förlovning för mig är ett fint steg att ta ändå. Är det fel att förlova sig även om man vill vänta många år tills man gifter sig?

• Svar på tråden Förhållande - Förlovning - Giftermål
  • Anonym (Gubben 56)

Vi gifte oss direkt utan förlovning...

• Anonym (S)

Vi var väldigt konventionella, 
    Var tillsammans 3 år först.
    Sen förlovning i 1 år.
    Och så bröllop.
    2 år senare kom första barnet.

Inte fan hjälpte det, det slutade med skilsmässa.
    Strunta i alla konventioner ts, gör det som känns bäst för er, det är ju er relation det handlar om. 
    Idag när jag är äldre har jag lärt mig att strunta i alla såna regler, sålänge man inte gör illa nån annan människa är det helt ok att leva sitt liv som man själv vill.

• Anonym (U)

Blev tillsammans

Gifte oss efter knappt ett år

Ingen förlovning förutom att vi bestämde att vi skulle gifta oss.

• kaffe

Nej det är inte fel. Gör det som passar er. Vilken tidpunkt ni än väljer att förlova er så kommer det alltid finnas ett antal personer som har åsikter om det.

• Anonym (Erika)
    Anonym (Ts) skrev 2019-08-01 09:51:30 följande:

Hej! Hur länge var ni tillsammans innan ni förlovade er och hur långe väntade ni tills bröllopet? Jag vill inte gifta mig än på några år men förlovning för mig är ett fint steg att ta ändå. Är det fel att förlova sig även om man vill vänta många år tills man gifter sig?

Vi förlovade oss 10 dagar efter första träffen, gifte oss 10 månader senare. Gifta i 15 år.

Känner många som varit förlovade i 10-15 år innan de gifter sig, det är inget konstigt tycker jag.
  • Bunny on speed

Förlovade oss efter 3 månader. Gifte oss 15 månader senare.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Nygift)

Förlovade oss efter 4månader (unga) gifte oss i år efter 18 1/2 år tillsammans och två barn

• 10oktober

Vi hade varit tillsammans i 2,5 år när vi förlovade oss, 4 år när vi gifte oss och 6 år när första barnet kom.

Min morbror och hans fru var förlovade i 18 år innan de gifte sig. Andra gifter sig aldrig.

Ni gör precis som ni själva vill :)

• Jonnynilsson

Förlovade oss efter 17-18 månader. Gifte oss lite mer än ett år senare. Första barnet något år senare. Fortfarande tillsammans. (träffades i slutet av 80-talet).

• BeautifulLiz

Träffade sambon för tio år sedan, förlovade oss efter ca ett år och något äktenskap kommer det inte att bli.

Har varit gift och det slutade i skilsmässa så den biten är jag klar med.

• Anonym (K)

Förlovade oss på vår 2-årsdag och gifte oss 8 år senare. Då hade vi precis hunnit få vårt andra barn. Nu har vi varit gifta i 3 år och har precis fått vårt tredje barn. Gör som ni vill, strunta i vad andra tycker och tänker!

• Anonym (*-*)
    Anonym (Ts) skrev 2019-08-01 09:51:30 följande:
    Vi träffades ganska unga och blev tillsammans fort. Sambos efter några år. Från första träff till att jag friade tog det 18 år. Han sa "Ja!" och ett halvår senare var vi gifta. 1,5 år senare fick vi vårt första barn.
  • Oktobertjej

Vi var tillsammans och sambos i tolv år innan vi en dag bestämde oss för att gifta oss. Då bokade vi en tid för borgerlig snabb-vigsel på 30 sekunder hehe

Jag vet inte varför men jag har aldrig varit så förtjust i just förlovningar. Jag tror det beror på att folk förlovade sig till höger och vänster när man gick i högstadiet för 20 år sedan. Som tur är har min man hållit med mig.

• Anonym (Anonym)

Tillsammans fem år, sedan förlovade ett år innan giftermål.

• Anonym (A)

Förlovade oss efter ett halvår, gifte oss ett år senare. Varit gifta i 18 år.

• Barbro45

Förlovade oss efter 2 år, gifte oss ett halvår senare. Varit gifta i 44 år.

• Anonym (AC)

Träffades 1995, förlovning 1998, giftemål 2006. De flesta av våra kompisar är endast förlovade och planerar inte att gifta sig alls. Det måste man inte.

• Anonym (Jag)

Förlovade oss efter fyra år, sen tog det sex år innan vi gifte oss. Fick tre barn innan giftermålet.

• sobrio88

Vi förlovade oss efter 8 månader och gifte oss dagen efter vår 5-årsdag. Emellan förlovningen och bröllopet fick vi våra två barn också.

Svar på tråden Förhållande - Förlovning - Giftermål