• Thu 1 Aug 2019 10:27
    273 visningar
    6 svar
    6
    273

    Första graviditeten i södra Skåne

    Hallå!

    Jag skulle jättegärna vilja connecta med de som går igenom sin första graviditet, har BF 2020 och som bor i södra Skåne.

    Jag är i v. 7 (6+1) och mår nästan konstant illa, har lågt blodvärde och sover 10h+/dag, kan ju inte bli bättre eller hur?????

    Jag skulle verkligen uppskatta att få kontakt med andra i liknande sits, så vi kan dela med oss av vad vi upplever, och tänker.

    När märkte ni att ni var gravida??

  • Svar på tråden Första graviditeten i södra Skåne
  • Thu 1 Aug 2019 13:34
    #1

    Hej! Jag bor visserligen i nordvästra skåne, men känner inte så många här och definitivt inte någon som är gravid. Alltid kul med folk i samma sits!

    Jag går in i vecka 15 idag och mår ungefär som vanligt, minus molvärk som kommer och går, halsbränna och en enorm hunger. Har varit trött men det värsta har nog lagt sig, har dock lite lågt blodvärde så lär väl behöva järntabletter rätt snart. Gjorde KUB för 1,5 vecka sedan, allt såg fint ut och det var helt fantastiskt att få se vårt barn! Den busen låg och sparkade mot rester av gulesäcken, haha...

    Plussade på vad jag tror var äl+12 och dagarna innan kände jag i hela kroppen att det måste vara positivt den här gången. Låter som efterhandskonstruktion jag vet, men så var det verkligen Skrattande


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Sat 3 Aug 2019 10:14
    #2

    Hej! 
    Vad kul, en till skåning! 

    Är det första graviditeten??

    Kul att du redan är i v. 15 och att allt ser bra ut! Jag tycker också det är kul att få dela erfarenheten :) 

    Skönt för dig att du inte mått så illa och kan äta! Vad har du fått för cravings? Tungan ute

  • Sat 3 Aug 2019 18:29
    #3

    Det är första ja! :)


    Jag vill ha salt mat (men det är inte direkt något nytt, haha) och kräm och mjölk är det bästa som finns till frukost just nu! Annars inga direkta cravings så, det är mer saker jag inte vill äta. Blir äcklad av tanken på nötkött, varm dryck och ugnsrostade rotfrukter. Normalt älskar jag rostad palsternacka och rödbeta, men nu går det inte... Har du några trots illamåendet? Kan du äta?

    När har du BF? Vi fick 29 januari på KUB, får se om det justeras på rutinultraljudet :) 


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Fri 9 Aug 2019 17:30
    #4

    Ja salt mat vill jag också ha, haha, sen har jag nog ett cravings på stuvade makaroner ????

    Okej, så du tål inte tanken/lukten av nötkött jag tål inte tanken/lukten av fågel och gris ???? Kokta ägg och grillad kyckling är värst ???????? äter i princip bara nötkött eller grönsaker.

    Jag har BF 25 Mars, får se vad de säger när jag gjort ultraljud om en vecka. Jag äter mycket mindre än tidigare och har ofta ett illamående i mig efter jag ätit eller när jag väl börjat äta kommer det fram. Fram tills denna veckan har jag mått illa hela dagarna, men äntligen denna veckan har det bara varit under vissa måltider och utsattheten börjar försvinna också.

    Har ni börjat fundera på några namn än??????

  • Fri 9 Aug 2019 17:31
    #5

    Alla smilyes blir visst massa frågetecken...

  • Sat 10 Aug 2019 17:49
    #6

    Ååååh stuvade makaroner! Det är det bästa jag vet i normala fall och det har inte ändrats nu! Skulle kunna äta det flera gånger i veckan men får hejda mig lite för sambons skull, haha...

    Skönt att det släppt lite! Mysigt med ultraljud, längtar till vårt RUL i början av september Hjärta

    Ja, vi har några favoriter! Betydligt fler flicknamn än pojknamn, vi har mycket svårare att komma på fina namn till pojkar av någon anledning. Sambon är dessutom lärare så en del namn är lite sabbade, haha! Mellannamn har vi klara och har haft sedan ett bra tag faktiskt. Ni då? :) 


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
Svar på tråden Första graviditeten i södra Skåne