• ivrigajag

    Trotsar mer än normalt vid besök

    Min 3åring har en morbror han alltid älskat lite mer än alla andra. De har alltid varit bästa kompisar, han går i första hand så fort vi umgås och han pratar och längtar alltid efter honom.

    Men på senaste då vi haft min han och hans fru på besök över helger, eller då vi hälsar på dom, blir han otroligt känsloladdad och benn, framförallt mot vi föräldrar.

    Han blir hyperaktiv mot oss, hoppar och studsar kastar saker direkt från morgon och försöker verkligen trigga igång något. Får jobba stenhårt för att försöka avleda och inte bråka med honom.

    Morbror håller han fortfarande kär, men det har blivit mycket mer flams och trams där också, mycket försök till att jävlas känns det som.

    Vad kan detta bero på och hur kan man adressera det här för att göra det bättre ? Blir lite förtvivlad då vi umgås ofta med dom här och alltid haft så trevligt och glatt med dom. Jag vet att 3åringar är som dom är det upplever vi hemma hela tiden :) MEN vi kan ha flera dagar klockrena med världens duktigaste unge för att bara tvärvända när vi ska umgås med dom så det känns som det är något där.

    Ska tilläggas att han även är vara go och fin under de helger vi umgås men det ligger som och Är på gränsen konstant.

    Rörig text som vanligt. Råd och tips mottages varmt!!!

Svar på tråden Trotsar mer än normalt vid besök