• Sunnanäng20

    Första barnet februari 2020?

    Hej,

    Jag och min sambo väntar vårt första barn till februari 2020 :) I veckan var vi på KUB test och fick ett resultat på 1:20 000, vilket känns fantastiskt. Det känns som att allt blev mer "på riktigt" när vi fick se vår bebis för första gången via ultraljudet.

    Jag är 29 år, men har tyvärr inga nära vänner som ännu skaffat barn. Jag blir därför först ut i bekantskapskretsen, och känner redan att mina vänner är totalt ointresserade av att lyssna på mina funderingar och tankar runt graviditeten.

    Jag söker därför andra i samma sits, som väntar första barnet tidigt nästa år. Skulle vara kul att göra en grupp på FB eller liknande för att följas åt :)

    Bor förövrigt i Västmanland, så är även intresserad av att längre fram kanske träffas på en mammafika etc :) 

  • Svar på tråden Första barnet februari 2020?
  • MissKelli

    Vi väntar också vårt första barn i februari 2020. Jag är 26 år och har inte heller många vänner i min närhet som har barn. Jag är gärna med i en fb-grupp/chattgrupp för andra i samma sits :)

    Om man vill vara anonym kan man kanske ha en grupp på KIK? Annars funkar ju alltid fb.

    På måndag ska vi göra NIPT. Jag är så nervös.

  • Theresia92

    Precis en sån här tråd jag letade efter! Jag är 26 år och vi väntar också vårt första barn i februari, väldigt sent i februari dock. Kul att det är skottår ;) 


    Sunnanäng20: vad härligt att allt såg bra ut! jag kan tänka mig att det blir mer verkligt efteråt. Vi ska göra KUB-testet 16/8 och jag är suuupernervös. Vill bara ha den dagen nu så man vet liksom.

    Jag går gärna också med i en fb-grupp :)

  • MissKelli
    Theresia92 skrev 2019-08-04 20:02:53 följande:

    Precis en sån här tråd jag letade efter! Jag är 26 år och vi väntar också vårt första barn i februari, väldigt sent i februari dock. Kul att det är skottår ;) 

    Sunnanäng20: vad härligt att allt såg bra ut! jag kan tänka mig att det blir mer verkligt efteråt. Vi ska göra KUB-testet 16/8 och jag är suuupernervös. Vill bara ha den dagen nu så man vet liksom.

    Jag går gärna också med i en fb-grupp :)


    Vad kul! Mitt BF är också sent i feb, den 25e. Men hoppas inte på skottdagen haha! Jag är supernervös inför morgondagen trots att vi inte kommer att få svar förrän 7-14 dagar senare!

    Då borde vi starta en. Jag är med i en stor med blandade medlemmar men vore kul med en mindre där det bara är förstagångsmammor :)
  • Theresia92
    MissKelli skrev 2019-08-04 20:36:10 följande:
    Vad kul! Mitt BF är också sent i feb, den 25e. Men hoppas inte på skottdagen haha! Jag är supernervös inför morgondagen trots att vi inte kommer att få svar förrän 7-14 dagar senare!

    Då borde vi starta en. Jag är med i en stor med blandade medlemmar men vore kul med en mindre där det bara är förstagångsmammor :)
    Vad kul, då har vi inte många dagar emellan! Vi har bf 28 februari som det ser ut nu haha :) 
    Jag förstår att du är nervös! Dum som man är tänker man ju det allra värsta, men man får trösta sig med att i dom allra flesta fall ser allt helt normalt ut. 

    Jaa, jag håller med. Det är ju något alldeles speciellt att vänta barn för första gången :)
  • Truddelutt91

    Hej allihopa! Väntar också mitt första barn. Har räknat ut själv med hjälp av app att jag ska ha 22feb, får väl se om det ändras något ???? Det känns iallafall superkul! Har haft ett par tunga veckor med illamående och kräkts nästan hela förra veckan. Men det har verkligen vänt den här veckan och har börjat må sååå mycket bättre, så att jag nästan börjat bli orolig att nått är fel. Men har ju hört talas om spökveckorna. Så hoppas det bara är så. Har inte ens haft min inskrivning än, tre veckor bort, är så jobbigt att vänta... ska bli kul att följa er o läsa era tankar och vad ni går igenom, så känner man sig mindre ensam ????

  • Flima
    Sunnanäng20 skrev 2019-08-02 10:40:53 följande:

    Hej,

    Jag och min sambo väntar vårt första barn till februari 2020 :) I veckan var vi på KUB test och fick ett resultat på 1:20 000, vilket känns fantastiskt. Det känns som att allt blev mer "på riktigt" när vi fick se vår bebis för första gången via ultraljudet.

    Jag är 29 år, men har tyvärr inga nära vänner som ännu skaffat barn. Jag blir därför först ut i bekantskapskretsen, och känner redan att mina vänner är totalt ointresserade av att lyssna på mina funderingar och tankar runt graviditeten.

    Jag söker därför andra i samma sits, som väntar första barnet tidigt nästa år. Skulle vara kul att göra en grupp på FB eller liknande för att följas åt :)

    Bor förövrigt i Västmanland, så är även intresserad av att längre fram kanske träffas på en mammafika etc :) 


    Hej!

    Jag väntar också mitt första barn i februari, 20:e enligt appen jag använder och 18:e enligt bebisens längd på ultraljudet, så däromkring någonstans :)

    Vi gjorde KUB i onsdags och fick också ett lågt värde, 1:12 790 eller nåt sånt. Det kändes väldigt bra, speciellt efter som att det var så stor skillnad mot värdet man som 30-åring får enbart baserat på ålder vilket är 1:600 enligt hon som utförde testet. Och där jag bor erbjuds man inte göra KUB förrän 35 år...

    Håller absolut med om att det känns mer verkligt nu när man sett att det faktiskt är en bebis där inne! Kan dock inte riktigt förstå det än, haha. Antar att det blir ännu mer verkligt när man börjar känna rörelser.

    Själv är jag sist ut av mina barndomskompisar, men först ut av mitt andra gäng vänner, så jag kan förstå lite hur du känner. Med de som inte har barn drar jag mig lite för att prata om det medan det nästan är det enda jag pratar om med mina barndomskompisar. Hoppas att vi kan här kan vara ett extra stöd för dig :)
  • Truddelutt91

    Det känns helt galet! Igårkväll är jag nästan helt säker jag kände en spark i magen! Men det är ju så tidigt än, så börjar tro att jag inbillar mig, haha. Men den var så centrerad och "knuffade" som ut genom magen mot min hand, det gick ganska snabbt dock. Så nu vill jag bara känna igen! Jag tycks ha känt en massa små rörelser, men inte alls lika säker på dom, kan lika gärna ha varit gaser eller nått. haha. Men den där sparken, OJ! Så overkligt det var! Så kul att känna det speciellt då jag inte har gjort nått ultraljud än, o vill ju veta att hen mår bra.

  • MissKelli

    Vi fick tillbaka NIPT svaret i veckan. Inga avvikelser hittades och det är en liten flicka som ligger i min mage! Så otroligt lycklig!

    Jag har också funderat om jag känt henne de senaste dagarna. Som små snabba buffar på samma ställe varje gång, nere vid troskanten.

  • Truddelutt91

    Grattis misskelli till flickan! Så skönt att veta att allt såg bra ut!

    Och vad kul att du också har känt, då är jag inte ensam, det var riktigt häftigt att känna en spark, hoppas det är lika livligt i magen ikväll igen när man ska lägga sig..

    ps. Vet inte hur man svarar direkt till någon, är ganska ny här

  • MissKelli
    Truddelutt91 skrev 2019-08-17 08:08:38 följande:

    Grattis misskelli till flickan! Så skönt att veta att allt såg bra ut!

    Och vad kul att du också har känt, då är jag inte ensam, det var riktigt häftigt att känna en spark, hoppas det är lika livligt i magen ikväll igen när man ska lägga sig..

    ps. Vet inte hur man svarar direkt till någon, är ganska ny här


    Tack! Ja kändes som att jag kunde andas ut lite när svaret kom och vi har passerat dom värsta veckorna. Nu är jag verkligen i spökveckorna. Känns inte alls som att jag är gravid. Energin är tillbaka, än har jag inte gått upp i vikt och magen är mest bara lite svullen.

    Ja, jag tror att det är vad jag känt iallafall samtidigt som jag rent logiskt tycker det verkar tidigt! Jag väljer att tro att det var det iaf :)

    Du klickar på kugghjulet på inlägget du vill svara och klicka på citera. :)
  • Truddelutt91
    MissKelli skrev 2019-08-17 08:20:46 följande:

    Tack! Ja kändes som att jag kunde andas ut lite när svaret kom och vi har passerat dom värsta veckorna. Nu är jag verkligen i spökveckorna. Känns inte alls som att jag är gravid. Energin är tillbaka, än har jag inte gått upp i vikt och magen är mest bara lite svullen.

    Ja, jag tror att det är vad jag känt iallafall samtidigt som jag rent logiskt tycker det verkar tidigt! Jag väljer att tro att det var det iaf :)

    Du klickar på kugghjulet på inlägget du vill svara och klicka på citera. :)


    Ah! Tack!

    Försök passa på att njuta o slappna av då, du vet ju att hon mår bra och du kanske fortfarande kan ha på dig dina vanliga kläder?

    Själv börjar jag känna mig som en korv i kläderna, speciellt jeans är ett problem nu, var iväg iförrgår o panikhandlade skönare byxor.

    Men känner samma med energin, mår mycket bättre den här veckan än tidigare, spydde nästan varje dag förra veckan, men hade en dipp igår då jag spydde men övrigt börjar jag oftast må bra, hoppas det håller i sig
  • MissKelli
    Truddelutt91 skrev 2019-08-17 09:28:07 följande:

    Ah! Tack!

    Försök passa på att njuta o slappna av då, du vet ju att hon mår bra och du kanske fortfarande kan ha på dig dina vanliga kläder?

    Själv börjar jag känna mig som en korv i kläderna, speciellt jeans är ett problem nu, var iväg iförrgår o panikhandlade skönare byxor.

    Men känner samma med energin, mår mycket bättre den här veckan än tidigare, spydde nästan varje dag förra veckan, men hade en dipp igår då jag spydde men övrigt börjar jag oftast må bra, hoppas det håller i sig


    Ja, jag är glad att jag har fått kika in och se hur hon har det :) jag använder snodd mellan knappen och hålet på mina jeans, tycker det är för obekvämt annars! I övrigt har jag mina vanliga kläder. Jag måste också köpa nya byxor!

    Åh vad jobbigt att spy! Hoppas det var sista gången för dig! Vilken vecka är du i?
  • Truddelutt91
    MissKelli skrev 2019-08-17 11:51:15 följande:

    Ja, jag är glad att jag har fått kika in och se hur hon har det :) jag använder snodd mellan knappen och hålet på mina jeans, tycker det är för obekvämt annars! I övrigt har jag mina vanliga kläder. Jag måste också köpa nya byxor!

    Åh vad jobbigt att spy! Hoppas det var sista gången för dig! Vilken vecka är du i?


    Åh! Varför har inte jag provat snodden på jeansen, måste göras, har ju sett andra ha så, men slog mig aldrig haha...

    Jag är i vecka 12+6. Så går in i vecka 14 imorn. själv då?
  • MissKelli
    Truddelutt91 skrev 2019-08-17 13:20:17 följande:

    Åh! Varför har inte jag provat snodden på jeansen, måste göras, har ju sett andra ha så, men slog mig aldrig haha...

    Jag är i vecka 12+6. Så går in i vecka 14 imorn. själv då?


    Funkar riktigt bra ändå! Men snart orkar jag nog inte tjorva mer och går på riktiga gravidbyxor. Okej, jag är i 12+3 :)
Svar på tråden Första barnet februari 2020?