• Anonym (Fundersam)

    Är mitt AMH värde dåligt?

    Hej!

    Precis som rubriken säger. Är mitt AMH värde lågt? Jag har 4,7. Är 33 år gammal. På IVF kliniken sa de att de har förväntat sig ett värden på runt 10 eller över. När jag läser runt så tycker jag ändå att jag får ut att detta är ett normalt värde för min ålder.... vad har ni för erfarenheter?

  • Svar på tråden Är mitt AMH värde dåligt?
  • Anonym (Essie)

    Jag hade 0.2..... ditt är bra. Jag blev inte gravid.

  • Anonym (Fundersam)

    Va tråkigt för dig! :( har du fått förklaring till varnagel de va så lågt?

    Ja tycker också de e lite konstigt. För kollar jag runt så verkar de ändå som mina värden e bra. Men kliniken säger att de e dåliga.... Fattar inget! :(


    Anonym (Essie) skrev 2019-08-04 23:46:34 följande:

    Jag hade 0.2..... ditt är bra. Jag blev inte gravid.


  • Anonym (Essie)

    Vad jag förstått så här i efterhand så beror det på att jag har hamnat i klimakteriet tidigt.
    Men då var vi ovetandes.
    Vi fick barn genom äggdonation istället.

    men det finns ju flera värden man måste ta hänsyn till så stirra dig inte blind på endast amh.

  • Anonym (Fundersam)

    Va skön å höra att de löste sig för er ändå :)

    Ja mitt sköldkörtelprov va 3,7 och vid ultraljudet såg man 10 äggblåsor. Detta tillsammans med amh värdet gjorde att ivf kliniken menar på att vill jag har barn e de nu de gäller. Vi kan inte vänta ett eller flera år.

    (Saknar äggledare så kan hamna i förklinateriet ja med då blodcirkulationen e försämrad i området)


    Anonym (Essie) skrev 2019-08-05 08:24:36 följande:

    Vad jag förstått så här i efterhand så beror det på att jag har hamnat i klimakteriet tidigt.

    Men då var vi ovetandes.

    Vi fick barn genom äggdonation istället.

    men det finns ju flera värden man måste ta hänsyn till så stirra dig inte blind på endast amh.


  • Lilla Gs mamma
    Anonym (Fundersam) skrev 2019-08-05 21:21:36 följande:

    Va skön å höra att de löste sig för er ändå :)

    Ja mitt sköldkörtelprov va 3,7 och vid ultraljudet såg man 10 äggblåsor. Detta tillsammans med amh värdet gjorde att ivf kliniken menar på att vill jag har barn e de nu de gäller. Vi kan inte vänta ett eller flera år.

    (Saknar äggledare så kan hamna i förklinateriet ja med då blodcirkulationen e försämrad i området)


    Ditt sköldkörtel värde är väl lite högt om man önskar bli gravid? Borde ligga på max 2,0.
  • Anonym (Fundersam)

    Ja precis. Har fått levaxin utskrivet. Så snart gått 6 veckor på de. Ska lämna nytt prov på torsdag å se om de gått ner.


    Lilla Gs mamma skrev 2019-08-05 21:37:17 följande:

    Ditt sköldkörtel värde är väl lite högt om man önskar bli gravid? Borde ligga på max 2,0.


Svar på tråden Är mitt AMH värde dåligt?