Vi har också målat om och fixat mycket själva i de HR vi har bott.
Bara man stämmer av vad man vill göra med hyresvärden vad man vill göra så är det ju inga problem. Hyresvärdarna har ju bara skyldighet att fixa sånt som är slitet och inte hålller den standard man betalar för i hyra, så det där med rökskadade luckor borde man kunna få hjälp med.
Tycker det kan va värt pengarna att måla, lägga in nya klickgolv samt fixa till golvsocklar, lister och luckor själv. Det är ju ingna jättekostnader om man är händig och kan fixa mycket själv (vilket min både jag och min karl, hans pappa, borsa, min pappa samt några kompisar vi tagit hjälp av är och då går det ju bra). Men det måste bli fackmannamässigt gjort, annars får man lov att återställa sen den dag man flyttar ut och det kan bli en dyr historia om man får lov att ta in hantverkare...
Se till att maskera ordentligt när ni målar så ni inte får fula färgfläckar på parkett o.dyl.
Sen måste man tänka på att inte ta jättekonstiga färger också.
Vi har nästan bara vitt överallt - det tycker jag är jättebra för då kan man lätt byta färger på kuddar, gardiner, mattor, tavlor osv