Bipolär manisk period?
En person lider av bipolär sjukdom och jag misstänker att personen är inne i en manisk period.
Personen inledde en relation med en annan som låg i skilsmässa (ett års betänketid var inte över för hen).
5-6 månader in i relationen säger personen upp sig, skriver över vårdnaden av sina barn 100% till den andre föräldern och flyttar ihop med sin nya partner i en annan stad (där den nya partnern bor).
I samband med att de flyttar ihop förlovar de sig också. (Måste vara precis då partnerns betänketid tagit slut med skilsmässan).
Allt detta sker inom loppet av ca 6 månader. Det känns lite oroväckande tycker jag. Speciellt med barn inblandade. Personen jag syftar till i tråden har barn i tonåren och partnern har även barn, varav någon av dem ska bo varannan vecka (tror jag) hos dem.
Jag är närstående till personen och får reda på förlovningen genom sociala medier. Dessutom fick jag reda på att de skulle flytta ihop på min födelsedag, personen skulle ringa och gratta mig men skiftade snabbt över fokus på sig själv.
Jag vill unna personen sann lycka och kärlek men magkänslan är inte helt hundra.
Vad säger ni?