• Summer­child
    Sun 4 Aug 2019 02:35
    587 visningar
    7 svar
    7
    587

    Hjärtdoppler hjälp!!!

    Jag hittade hjärtljud i v 7+2 men efter att jag ville spela in det så tappade jag bort ljudet och hittade det inte på 2 timmar.... Rätt desperat så här i efterhand. Nu till min fråga... Har jag dödat den tro? Nån som mer gjort sån galen grej? Hörde inget efter 2 timmar utan insåg hur jävla länge jag höll på och stängde av den :(

  • Svar på tråden Hjärtdoppler hjälp!!!
  • Sommar­skugga­n
    Sun 4 Aug 2019 02:50
    #1
    +2

    Det var nog ditt egna hjärtljud du hörde? Nej, du kan inte döda ett foster med en doppler. Då hade de knappast fått säljas.

  • Sun 4 Aug 2019 08:10
    #2
    +2

    Allvarligt? Letade du i TVÅ timmar efter hjärtljud på ett embryo som är litet som ett risgryn 7mm och nu nojjar du för att du inte hittade? Tycker du ska prata med din bm om ditt överdrivna beteende. Sen tvivlar jag starkt på att du hittade hjärtat i v 7. Var din egen puls du hittade.

  • Sun 4 Aug 2019 08:13
    #3
    +2

    tror också du hörde dina egna hjärtslag. v.7+2 är väldigt väldigt tidigt för en doppler.

  • Sun 4 Aug 2019 15:15
    #4
    +1

    Du hörde garanterat inte fostrets hjärtslag så tidigt. Dröjer många veckor till innan man ens har en chans att höra det hos barnmorskan. Lägg bort dopplern och tala allvar med mvc ang din hysteri.

  • Summer­child
    Sun 4 Aug 2019 19:22
    #5

    Jo kolla Youtube.... Jag hittade förra bebis samma tidpunkt...... Jo jag hittade min bebis men sen hittade jag den inte igen. Ja jag lägger ner hysterin med doppler ett tag... Ska ju ändå på vul på torsdag och se knytet.... Jättetidigt med doppler och lätt att missa den. Så dum å gräva i 2 timmar efter nåt så litet. Men jag tyckte tiden sprang iväg lixom när man höll på

  • Sun 4 Aug 2019 20:02
    #6
    Summerchild skrev 2019-08-04 19:22:15 följande:
    Jo kolla Youtube.... Jag hittade förra bebis samma tidpunkt...... Jo jag hittade min bebis men sen hittade jag den inte igen. Ja jag lägger ner hysterin med doppler ett tag... Ska ju ändå på vul på torsdag och se knytet.... Jättetidigt med doppler och lätt att missa den. Så dum å gräva i 2 timmar efter nåt så litet. Men jag tyckte tiden sprang iväg lixom när man höll på
    Nej, du har inte hört fostrets hjärtljud så tidigt- det är nämligen inte möjligt. Fostret ligger djupt ner i bäckenet så tidigt, finns inte en susning att du kunnat höra de hjärtljuden. Det är inte normalt att ens försöka så tidigt och i 2 timmar dessutom! Fullkomligt absurt. Ska du fortsätta vara så här hysterisk? Prata med b.m!
  • Summer­child
    Sun 4 Aug 2019 20:39
    #7

    Jag har ju jämfört med det man hör på Youtube.... Kolla själv om du inte tror mig.... Man hör ju klar skillnad och jag har spelat in hjärtljuden från förra graviditet och det är det jag hört... Ingen kan få mig att ändra mig... Vill hellre höra dom som hört och bolla tankar än moral..... För nu är det bara moraltanter här. Och jag vill inte prata med nån bm.... Detta är in 5e unge.... Men jag är d ör jäkla nyfiken än rädd om lilla knytet.... Men doppler var ju inte dödligt så varför kan jag inte fortsätta är ju frågan???

Svar på tråden Hjärtdoppler hjälp!!!