• Anonym ("Handikappad")

Ingen känsel i underlivet efter förlossning

För 1 och 1/2 år sedan födde jag mitt första barn, en dotter. Helt normal förlossning. Fick sy lite inne i slidan + en liten bit av mellangården, 2-gradig spricka. Fick även 1-gradig (mer som rispa) på ena blygdläppen. Ganska normalt med andra ord. Sedan dess har jag inte haft någon känsel i slidan och jag antar en nerv(?) har gått av(?). Ingen känsel alls vid penetration och jag upplever det som att jag är handikappad. Njutningen med sex har liksom försvunnit. Har googlat men hittar ingen info. Finns det kanske någon här och har ni i så fall sökt hjälp och vad finns det för hjälp att få? Kanske det tom. finns en barnmorska eller läkare här som vet?

• Svar på tråden Ingen känsel i underlivet efter förlossning
  • Anonym (G)

Har du slutat amma?

Jag fick en inre bristning som känns som du beskriver. Den skrev barnmorskan inget om, eftersom hon aldrig såg den. Den sitter alltså i ett muskelfäste inuti, slemhinnan var inte sönder.

Jag kan inte göra ordentliga knipövningar pga detta, det enda jag kan göra är att operera.

• Anonym ("Handikappad")

Åh, stackars dig. Typiskt att barnmorska missade. Hur är det med känseln?

Amma gjorde jag tyvärr inte mer än 2 veckor. Knipet har jag faktiskt så det fungerar. Det är bara känseln som är borta.

• Anonym (va??)

va. har ni känsel i slidan? aldrig haft detta själv. ????

• Anonym ("Handikappad")

Skulle du sakna så förstår du vad jag menar. Tänk dig att du inte känner någonting vid penetration. Och nej, det handlar inte om att jag är "uttöjd".

• Anonym (G)
    Anonym ("Handikappad") skrev 2019-08-04 18:40:12 följande:

Åh, stackars dig. Typiskt att barnmorska missade. Hur är det med känseln?

Amma gjorde jag tyvärr inte mer än 2 veckor. Knipet har jag faktiskt så det fungerar. Det är bara känseln som är borta.

Jag har mindre känsel också än tidigare.
  • Anonym (Va)

Va? Jag har inte fött barn men har aldrig känt ngt vid sex. Ska man göra det?

• Anonym (L)

Du är nog den enda som ens har haft känsel där nere..

• Anonym (G)
    Anonym (Va) skrev 2019-08-12 08:25:58 följande:

Va? Jag har inte fött barn men har aldrig känt ngt vid sex. Ska man göra det?

Är du seriös?

Man har ju sämre känsel inuti än utanpå, men känner du ingenting?
  • Anonym (Va)
    Anonym (G) skrev 2019-08-12 11:50:32 följande:

Är du seriös?

Man har ju sämre känsel inuti än utanpå, men känner du ingenting?

Jo utanpå känner jag ju men inte inuti som vid sex känner jag något.
  • Anonym (S)

Sök hjälp! Hos sjukhuset där du gjorde förlossningen eller Mvc. Även om du bara hade en tvågradig bristning så kan ett muskelfäste ha gått av. Då är det bara operera och sy ihop. Om du vill få tillbaka mer känsel vid sex. Min son är 2,5 år och jag fick en tvågradig bristning när han föddes, ett muskelfäste gick av (men det tog ett år för mig att fatta). Jag kände inte så mycket under penetrerande sex, det kände mest som om han rotade runt därnere?! Hemskt tråkigt. Efter ett PR opererade dom mitt underliv och sydde ihop muskelfästet. Nu är det jättebra och jag har full funktion i snippan och njuter en massa av sex! Bara sök hjälp, så här ska du inte ha det. Lycka till.

• Anonym (A)
    Anonym (S) skrev 2019-08-12 14:46:59 följande:
    Sök hjälp! Hos sjukhuset där du gjorde förlossningen eller Mvc. Även om du bara hade en tvågradig bristning så kan ett muskelfäste ha gått av. Då är det bara operera och sy ihop. Om du vill få tillbaka mer känsel vid sex. Min son är 2,5 år och jag fick en tvågradig bristning när han föddes, ett muskelfäste gick av (men det tog ett år för mig att fatta). Jag kände inte så mycket under penetrerande sex, det kände mest som om han rotade runt därnere?! Hemskt tråkigt. Efter ett PR opererade dom mitt underliv och sydde ihop muskelfästet. Nu är det jättebra och jag har full funktion i snippan och njuter en massa av sex! Bara sök hjälp, så här ska du inte ha det. Lycka till.
    Håller med
Svar på tråden Ingen känsel i underlivet efter förlossning