• Humlan88

    Funderar på att ta bort mattorna i vardagsrummet. Mattor eller inte, hur har ni?

    Har 3 ryamattor i vardagsrummet, okej dom är mysiga, men sååå skitiga, har hund och det är så jäkla svårt att få rent dom :( Funderar därför på att skita i mattor. Hur har ni det? Mattor eller inte? Kan det se snygg ut utan mattor? :)

  • Svar på tråden Funderar på att ta bort mattorna i vardagsrummet. Mattor eller inte, hur har ni?
  • Litorina

    Det blir inte sällan jobbig ljudmiljö i rum utan mattor. Om du vill ha mattor är rölakansmattor i ull lättare att dammsuga än ryor, i synnerhet om dina ryor är av syntetmaterial. Syntet suger åt sig damm.

  • Sisisisi

    Jag har bara mattor i hallen, det blir enklare att städa. Jag har två katter och alla mattor jag haft drar åt sig katthåret och det tar mycket tid att hålla mattorna rena. Bor i lägenhet så inte jätteenkelt att bara gå ut och skaka mattorna heller.

    Nu har jag väldigt litet vardagsrum så det funkar bra att inte ha någon matta. Ser lite mindre mysigt och ombonat ut dock.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Tonårsmamman1

    Jag tycker att en snygg matta gör mycket, både ombonat och snyggt.

    Men jag förstår om man har djur, att det blir jobbigt. Men det finns ju andra mattor än rya, och du kan kanske bara ha en matta istället för tre?

  • PinkSugar

    Jag kör på trasmattor, enkla att ta ut och skaka samt bara att stoppa in i tvättmaskinen när regnet får fläckar

  • AniieeHär

    Jag har en trasmatta som "gång" mellan öpnningen och balkongdörren. Och så hundarnas filtar och bäddar.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Mortiscia80

    Förr brukade jag aldrig ha mattor, det blir mer lättstädat och de fyllde inte mycket till funktion. Sedan har det väl smugit sig på fler och fler men lättstädade sådana, antingen att man kan tvätta i maskin eller kort lugg så man lätt kan dammsuga.

    Med hund/katt skulle jag aldrig ha ryamattor! Släng ut de där dammfällorna, det samlas oerhört mycket i dem som du aldrig kommer att bli av med.

  • gbgumman

    En bra och tät ullmatta är lättstädad och snygg. Dämpar ljud och värmer fossingarna. Billiga syntetmattor är bara till besvär.

  • Gizmo

    Jag har bara matta i vardagsrummet och där får mina hundar inte vara!

    Det är mycket lättare att städa utan mattor & tre hundar.

Svar på tråden Funderar på att ta bort mattorna i vardagsrummet. Mattor eller inte, hur har ni?