Kasta bort ett bra förhållande för att få vara singel?
Jag har levt med min sambo i 5 år nu och vi har ett väldigt bra förhållande. Han stöttar mig, vi delar allt 50/50, relativt bra sexliv och ja... finns egentligen inte mycket att klaga på. Jag är 22 år gammal och det här är mitt första förhållande och den första personen som jag legat med. Blev alltså tillsammans med honom när jag var 17 år och har aldrig fått vara singel, vilket verkligen har börjat hemsöka mig nu på den senaste tiden.
Jag vill testa att bo själv, slippa ta hänsyn till en annan människa, ligga med andra och upptäcka vem JAG är utan min sambo.. bara äta chips hela veckorna utan att någon skulle protestera. Umgås med mina vänner. Ägna mer tid åt mitt fritidsintresse som han inte delar... osv, jag tror ni förstår vad jag menar.
MEN... min sambo är verkligen en fantastisk människa som jag älskar. Visserligen har förälskelsen slocknat.. men det sker ju i alla förhållanden. Det är honom som jag vill dela mitt framtida liv (hus, barn, äktenskap) med. Dock blir jag deprimerad av tanken att jag isåfall aldrig kommer få känna det där nykära pirret med en person och aldrig få ha min helt egna lägenhet eller bil. Jag tror inte att jag kommer kunna släppa dem tankarna heller... men är det verkligen värt att riskera ett väldigt bra förhållande bara för att man ska få testa vara singel?
Alla tips och råd mottages med stor tacksamhet!