ivrigajag skrev 2019-09-11 14:44:56 följande:
Är det någon med erfarenhet som kan säga hur länge det tog att komma tillbaka?
Jag började medicinera igen för att sluta för 2dagsr sen.
Mår så dåligt och har ångest längtar bara tillbaka till att bli normal. Vad har ni för tips för att skynda på ? Träning ? Mat ? Vad ? Är så rädd jag fastnat i detta. Var så glad annars utan medicin ångrar att jag ens började
Jag har nu varit utan medicin sedan sist jag svarade i tråden. Jag är fortfarande lite trött och deppig, men det är mycket bättre. Har dock inte fåt tillbaka den där naturliga glädjen och känner ibland behov av att ta elvanse för att orka med saker. Har vid dessa tillfällen köpt gigantiska koppar kaffe och druckit dessa eftersom det ger ibland den där extra energin som jag saknar. Jag har dock fortfarande problem med depression. Ska försöka komma igång med träning igen för att försöka "laga" min brist på dopamin som jag säkerligen har efter alla år med de här medicinerna (som i mitt fall går att jämföra med tidigare missbruk av amfetamin, det är ingen skillnad)
När jag slutade ta droger för 15 år sedan mådde jag likadant, det blev mycket bättre efter ca 8-9 månader. Umgås med människor, sjukskrivning, träning och terapi hjälpte mig då. Försöker få detta nu med, även om terapin tar tid tyvärr.