• ivrigajag

Hur länge deppig efter elvanse

Ätit elvanse lite mer än 2månader. 100mg om dagen. Funkat bra med gled iväg mot deppigare tillstånd allt oftare så jag bestämde mig för att sluta nu. Är på andra dagen efter jag slutat och jag känner mig bara nedstämd och less med ångest. Går otroligt tungt att jobba känner mig bara likgiltig. Hur länge tar det innan man stabiliserar sig efter sånt här ?? Några tips ?

• Svar på tråden Hur länge deppig efter elvanse
  • Anonym (Gg)

Jag åt den i 3 år och slutade för 14 dagar sedan av samma anledning. Jag är dock sjukskriven pga detta nu. Vet inte hur lång tid det tar, känns ju skönt redan när man slipper den dagliga ångesten på kvällen i alla fall.

• Anonym (Gg)
    ivrigajag skrev 2019-08-06 07:44:25 följande:

Okej, vad hade du för dos ? Har det blivit någon förbättring ?

Ja, nu mår jag lite bättre, men är fortfarande inte i skick att arbeta. Har i grunden ganska grav adhd.

Jag hade 70 mg elvanse och 40 mg attentin.
  • ivrigajag

Är det någon med erfarenhet som kan säga hur länge det tog att komma tillbaka?

Jag började medicinera igen för att sluta för 2dagsr sen.

Mår så dåligt och har ångest längtar bara tillbaka till att bli normal. Vad har ni för tips för att skynda på ? Träning ? Mat ? Vad ? Är så rädd jag fastnat i detta. Var så glad annars utan medicin ångrar att jag ens började

• ivrigajag

Mår så dåligt och har ångest längtar bara tillbaka till att bli normal. Vad har ni för tips för att skynda på ? Träning ? Mat ? Vad ? Är så rädd jag fastnat i detta. Var så glad annars utan medicin ångrar att jag ens började

• Anonym (Gg)
    ivrigajag skrev 2019-09-11 14:44:56 följande:

Jag har nu varit utan medicin sedan sist jag svarade i tråden. Jag är fortfarande lite trött och deppig, men det är mycket bättre. Har dock inte fåt tillbaka den där naturliga glädjen och känner ibland behov av att ta elvanse för att orka med saker. Har vid dessa tillfällen köpt gigantiska koppar kaffe och druckit dessa eftersom det ger ibland den där extra energin som jag saknar. Jag har dock fortfarande problem med depression. Ska försöka komma igång med träning igen för att försöka "laga" min brist på dopamin som jag säkerligen har efter alla år med de här medicinerna (som i mitt fall går att jämföra med tidigare missbruk av amfetamin, det är ingen skillnad)

När jag slutade ta droger för 15 år sedan mådde jag likadant, det blev mycket bättre efter ca 8-9 månader. Umgås med människor, sjukskrivning, träning och terapi hjälpte mig då. Försöker få detta nu med, även om terapin tar tid tyvärr.
Svar på tråden Hur länge deppig efter elvanse