• annahanna85

    Lön som redovisningsansvarig

    Har svårt att hitta statistik för lön för just redovisningsansvarig.
    Jobbar som det idag i Stockholm, men "känner " mig underbetald.
    Har sökt en ny tjänst som redovisningsansvarig.

    Men vet inte vad jag skall ge för löneanspråk... Säger jag det jag har så får jag ju säker bara nån tusenlapp mer. Vill ju så klart ha så mycket som möjligt, men inte dra till med orimliga krav.

    Någon som jobbar som det? Vad tjänar ni? Ange gärna också var i landet, eller om det är storstad/landsbyggd...

  • Svar på tråden Lön som redovisningsansvarig
  • annahanna85
    Långbenopluto skrev 2019-08-06 13:14:36 följande:

    Men facket måste väl kunna hjälpa dig med dessa frågor?


    Jo, men just titeln "redovisningsansvarig" har de inte statistik för. Redovisningsekonom, ekonomiassistent, ekonomichef finns.

    Därför jag slänger ut en fråga här, där man kan svara anonymt om man vill, för att få lite mer fakta, vad tjänar andra egentlig
  • Långbenopluto
    annahanna85 skrev 2019-08-07 08:49:28 följande:
    Jo, men just titeln "redovisningsansvarig" har de inte statistik för. Redovisningsekonom, ekonomiassistent, ekonomichef finns.

    Därför jag slänger ut en fråga här, där man kan svara anonymt om man vill, för att få lite mer fakta, vad tjänar andra egentlig
    Vad innebär jobbet? Vad gör du? Ålder på dig? Utbildning? Hur länge har du jobbat där? Storstad, eller liten stad?
  • Totoro79

    Storlek på företaget spelar enorm roll, så utan att veta det är det svårt att säga. Jag jobbar på ett bolag med ca 2000 anställda och vår redovisningsansvarig har en lön på strax över 80 000. Men är det på ett mindre bolag, som inte är internationellt, så lär lönen vara mkt lägre och den kan säkert vara högre med för ett större bolag.

  • brallison
    Totoro79 skrev 2019-08-07 11:01:39 följande: