• Nina38

    Ensamstående-vad har ni kvar efter hyran är betald?

    Håller på att separera och kommer då att bo ensam med min 13-åring (hon har en annan pappa än min nuvarande, men han har inte umgängesrätt). Kommer inte att ha råd att köpa någonting utan det blir hyresrätt. Hyrorna där vi bor är väldigt höga, och det är ont om bostäder så man får ta det man får tag på. Kan ev få hyra en trea som kostar 11 000 i månaden (då ingår parkering, bredband mm). Hushållsel tillkommer. Det innebär att nästan halva min nettoinkomst kommer gå till boende. Ni andra ensamstående, hur mycket av er inkomst lägger ni på boende och vad har ni kvar när ni betalt boendekostnaderna?

  • Svar på tråden Ensamstående-vad har ni kvar efter hyran är betald?
  • Anonym (Ensam morsa till 3)

    Får ut ca 18 tusen och har en hyra på 8000.

    Så 10000 kvar till övrigt och mat

  • Nina38

    Tack för svar. Känner du att du klarar dig okej på det? Har du bil? Jag måste tyvärr ha bil för att kunna ta mig till jobbet. Har du barnen på halvtid eller heltid? Förlåt alla frågor, försöker göra mig en uppfattning av hur det ska bli och hur/om jag ska få det att gå runt....

  • Anonym (Hej)

    Får ut ca 24?, har en hyra på 6500. Då ingår allt utan el som ligger på ca 200:- i månaden.

  • Anonym (Hej)

    Kan svara lite mer ingående. Har ett barn på 7 år varannan vecka. Leasar en bil så har ganska höga kostnader, ca 13000:- allt som allt. Men klarar mig ju. Ska eventuellt flytta till nybygge nästa år och då ökar hyran med 2200 men i tillägg till det så ökar lönen med ca 1000:- och bilen blir billigare då jag köper loss den, samt att mina mobilkostnader minskas med 600.

  • Anonym (Tur)

    Jag hade turen att få en hyfsad hyra, 8700:- för en 4:a. Jag har 24000:- kvar när hyra+ el är betalt.

    Jag hyr av en privathyresvärd, så alla privata är inte dyra. Kan vara värt att kolla upp alternativ..

  • Anonym (Lite)

    Jag har ut ca 17, har hyra och räkningar för ca 11 000. 1 barn vv. Ett halvt BB.

    Så ca 6000 till mat, nöjen, kläder, bensin. Handlar mycket second hand. Säljer sånt som är urvuxet.

Svar på tråden Ensamstående-vad har ni kvar efter hyran är betald?