• Tue 6 Aug 2019 20:03
    283 visningar
    5 svar
    5
    283

    Blödning i v. 9

    Jag är gravid i v. 9+0. För två dagar sedan började jag få lite bruna flytningar, igår var det ljusrosa och idag kom det färskt blod med några små mörkröda klumpar i. Nu på kvällen verkar det ha avtagit något.

    Vad tror ni - missfall eller inte?

    Ska tillägga att jag inte känt mig särskilt gravid eller haft mycket symtom sedan jag plussade, men var på VUL i v. 6+0 och såg ett hjärta slå.

    Har ett barn sedan innan.

  • Svar på tråden Blödning i v. 9
  • Magica­74
    Tue 6 Aug 2019 20:22
    #1

    Jag hade en kraftig blödning i v 7-8 åkte faktiskt till akuten och där syntes ett litet hjärta slå. Allt gick bra och hon fyller snart 16 år. Kanske kan få ett vul hos din bm eller gyn. Håller mina tummar för er.

  • Tue 6 Aug 2019 20:37
    #2

    Magica74 - Tack :) det ger mig hopp! Hade du några klumpar i blödningen?

  • Magica­74
    Tue 6 Aug 2019 20:39
    #3

    Ja det var en riklig blödning med klumpar. Var övertygad om mf.

    Jag önskar dig all lycka.

  • Tue 6 Aug 2019 21:21
    #4

    Nummer 2 blödde jag klumpar med. Började i v.6 och slutade i v.12. Allt från färskt blod till rosa flytningar. Kunde hålla på dagar i sträck eller så kunde det komma lite då och då.

    Med denna graviditet (nr4) så hade jag rosa flytningar av och till från v.8-v.11

  • Wed 7 Aug 2019 11:01
    #5

    Hej!

    jag är också gravid i veckan 9 (8+6) och fick igår en första blödning. 


    Har sedan jag upptäckte graviditeten haft mensliknande smärtor i magen, både lätta men även rätt så rejäla då det gjort ont. 

    Blödde både igår och idag och är såklart orolig för MF. 


    Har långt kvar till UL då jag upptäckte graviditeten så pass sent och det var fullt överallt. Ska på UL i vecka 14.. Känns som en evighet


     


     

Svar på tråden Blödning i v. 9