• Anonymochorolig18

    Hur har era missfall börjat?

    Hej

    hur har era missfall börjat? på alla tillförlitliga sidor står det ngt i stil med kraftiga blödningar och smärta i magen

    ..det förstår jag också men jag tänker på innan...

    jag har fått 7 missfall o nu skiljer det sig lite mot tidigare, har småblödigt i 2 v och ibland t.ex. igår blödde jag ner hela byxorna och det kom en blodklump, inte alls speciellt ont dock o slutade sen direkt..

    tidigare missfall har jag börjat blöda lite smått sen några dagar efter har helvetet brakat ut, kommit mängder med blod, klumpar och en smärta som inte är av denna värld.

    antar att det är värsta är kvar denna gången mao, men undrar om andra först blödit flera veckor etc.

    lite hopp finns ju alltid innan man fått missfallet konstaterat också..

  • Svar på tråden Hur har era missfall börjat?
  • brallison

    Jag haft missfall två gånger. Första gången började jag blöde först och sedan haft blödningar med kramper i mage i flera veckor (var 10 år sedan men minns fortafarande hur jag satt först på jobbet och sen på en konferens och försökte att andas igenom smärtan).
    Andra gången kände jag lite mensvärk och sen kom blödningen. Denna gången gjorde det inte lika ont alls (några kramper) och det gick över under en eftermiddag (dock hade blödning under nästam 2 veckor lite till och från). Inga större klumpar (tja, kanske en när ägget kommit ut), inget helvete alls. Men jag håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången!Gravid

  • Anonymochorolig18
    brallison skrev 2019-08-07 15:06:00 följande:

    Jag haft missfall två gånger. Första gången började jag blöde först och sedan haft blödningar med kramper i mage i flera veckor (var 10 år sedan men minns fortafarande hur jag satt först på jobbet och sen på en konferens och försökte att andas igenom smärtan).

    Andra gången kände jag lite mensvärk och sen kom blödningen. Denna gången gjorde det inte lika ont alls (några kramper) och det gick över under en eftermiddag (dock hade blödning under nästam 2 veckor lite till och från). Inga större klumpar (tja, kanske en när ägget kommit ut), inget helvete alls. Men jag håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången!


    tack för svar. fick det bra för dig efter missfallen? tufft när man aldrig fått barn ens i mellan o har ingen aning om vad det är...
  • brallison
    Anonymochorolig18 skrev 2019-08-07 15:21:19 följande:
    tack för svar. fick det bra för dig efter missfallen? tufft när man aldrig fått barn ens i mellan o har ingen aning om vad det är...
    Första gången blev jag gravid igen om 2 månader - dottern fyller 9 i november Andra gången - fortfarande i processen, men vi försöker inte så hårt så att säga - blir det så blir det Lycka till!
  • Bunny on speed

    Det du beskrev hände nu låter som min graviditet (första som inte slutade i missfall). Småbröder i 6 veckor, sedan kom massa färskt blod en kort stund sedan inget mer. Då hade jag haft en inkapslad blödning längst upp i livmodern, från när bebisen blev till.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonymochorolig18
    Bunny on speed skrev 2019-08-08 08:45:59 följande:

    Det du beskrev hände nu låter som min graviditet (första som inte slutade i missfall). Småbröder i 6 veckor, sedan kom massa färskt blod en kort stund sedan inget mer. Då hade jag haft en inkapslad blödning längst upp i livmodern, från när bebisen blev till.


    hade haft lite hopp om det inte kommit stora blodklumpar 2 kvällar i rad för på dagarna är det småblödningar mest när man torkar sig...

    men kanske kanske

    .ngn som fått klumpar med det ändå klarat sig?
  • UndrandeSökare

    Kontakta gyn och gör vul så får du veta hur det ser ut därinne. Om det är missfall och inte allt kommer ut av sig självt, kan man behöva få hjälp av vården med Cytotec eller Skrapning.

Svar på tråden Hur har era missfall börjat?