• Wed 7 Aug 2019 15:34
    1186 visningar
    81 svar
    81
    1186

    Gravid Göteborg BF våren 2020

    Hej!

    Tänkte att jag skapar en tråd för alla som nyligen plussat och bor i Göteborgsområdet. Har ingen i min närhet som är gravid nu och känner att det hade varit skönt att dela tankar och erfarenhet med andra i samma situation :)

    Finns det fler här inne som bor i Göteborgsområdet och väntar barn i mars-april 2020?

  • Svar på tråden Gravid Göteborg BF våren 2020
  • Wed 7 Aug 2019 21:10
    #1

    Väntar i februari =)

  • Wed 7 Aug 2019 21:55
    #2

    Jag väntar barn i slutet av mars början av april beroende på hur man räknar. Bor i Gbg.

  • Wed 7 Aug 2019 22:44
    #3

    Vad kul! Är det era första barn? Själv väntar jag mitt första. Har ni någon erfarenhet av privat mödravård? Är det något ni funderat på? Har läst lite om barnmorske­gruppen och barnmorskehuset men just nu lutar det nog ändå åt att jag kommer skriva in mig på närmsta närhälsan

  • Wed 7 Aug 2019 23:54
    #4
    Belle1 skrev 2019-08-07 22:44:15 följande:

    Vad kul! Är det era första barn? Själv väntar jag mitt första. Har ni någon erfarenhet av privat mödravård? Är det något ni funderat på? Har läst lite om barnmorske­gruppen och barnmorskehuset men just nu lutar det nog ändå åt att jag kommer skriva in mig på närmsta närhälsan


    Mitt andra barn. Har faktiskt skrivit in mig på barnmorskegruppen nu och måste säga att jag är imponerad än så länge. Delvis ringde de mig för någon dag sedan bara för att höra hur jag mår och hur allt går (har inskrivning inbokat om ca 3 v så inte vart på mitt första besök än). Sen har jag tidigt vul inbokat v 9 men i samtalet frågade hon om jag inte ska komma innan vår resa istället. De ville boka nästa v från början men är på semester då så de bokade in när jag kommer hem men barnmorskan ändrade till innan vi åker :) Så på fredag ska jag få se mini ????
  • Thu 8 Aug 2019 09:41
    #5

    Vårat första  barn här! =)
    Jag går hos icke-privat och är än så länge väldigt nöjd med barnmorskan vi har!
    kub-testet bokade vi på Barnmorskegruppen då de var fullt där jag går.
    Vet inte vad jag tycker Barnmorsegruppen, varken bu eller bä än så länge.

    Jag gjorde ett tidigt ultraljud i v.12 och allt såg bra ut! Idag ska jag göra ultraljudet inför kub-testet, är i 12+5 idag.

  • Fri 9 Aug 2019 22:54
    #6

    Hej!

    Kul att hitta hit. Är gravid och beräknad till i slutet av Mars. Bor i Gbg ( gränsen till Mölndal). Kul att ha fler att skriva och bolla tankar med :)

  • Sat 10 Aug 2019 10:26
    #7

    Hej,

    IDAG plussade jag för första gången på ett år <3 är i chock och glädjetårar samtidigt som det är rädsla! Fick missfall för ungefär ett år sedan.

    Jag är beräknad till 9 april enligt appen (min födelsedag). Jag bor i Göteborg med min man :)

  • Sat 10 Aug 2019 10:34
    #8

    Grattis alla som plussat! Så kul att vi är några som hittat hit. Längre fram kanske vi kan försöka få till en mammaträff om det är några som känner för det. Jag är ganska nyinflyttad och har inte så stort kontaktnät här i Gbg ännu, känner ingen som är gravid eller har barn så det vore guld värt för mig att träffa lite nya mammakompisar i Gbg att dela denna spännande resa med

  • Sat 10 Aug 2019 11:10
    #9
    Belle1 skrev 2019-08-10 10:34:27 följande:

    Grattis alla som plussat! Så kul att vi är några som hittat hit. Längre fram kanske vi kan försöka få till en mammaträff om det är några som känner för det. Jag är ganska nyinflyttad och har inte så stort kontaktnät här i Gbg ännu, känner ingen som är gravid eller har barn så det vore guld värt för mig att träffa lite nya mammakompisar i Gbg att dela denna spännande resa med


    Tack så mycket! Självklart kan vi göra det hade varit så mysigt! Jag känner inte heller någon som är gravid eller har barn.

    Vilken vecka är du i? :)
  • Mon 12 Aug 2019 06:20
    #10

    Är i v11 och går till Närhälsan. Ska dit idag för provtagning, och har bokat in ett privat ul imorgon. Orkar liksom inte vänta ytterligare 3 v på att få se bönan.

    Bor i Göteborg.

Svar på tråden Gravid Göteborg BF våren 2020