• solvalla1

    + 38

    Min fästman o jag har bestämt oss för att flytta till Östergötland. Han har redan flyttat o jag kvar pga att jag söker jobb innan flytt.

    Nu har barn längtan slagit till o vi har börjat försöka.. dock 39 år bägge två. ..

    Skulle va kul om någon / några andra planerar barn nu el och, någon har erfarenhet av mammaledighet i ny stad ????

  • Svar på tråden + 38
  • mallalala

    Är 35 och försöker också bli gravid. Nojar för att åldern ska sätta käppar i hjulet bara. Har två barn sen innan.

  • solvalla1

    Vad roligt o ev planera skaffa syskon..

    Försöker att inte nojja för mycket kring ålder. Hittade en intressant artikel kring ny forskning gällande ålder o fertilitet. Den har ni säkert redan läst. Om inte så får ja länka den. Gav hopp i alla fall tyckte jag...

  • bligravid123

    Ja den har jag läst. Jag tror att det är högst individuellt vad gäller lätt/ svårt bli gravid.

    Har du varit gravid någon gång?

  • mallalala
    bligravid123 skrev 2019-08-12 11:23:13 följande:

    Ja den har jag läst. Jag tror att det är högst individuellt vad gäller lätt/ svårt bli gravid.

    Har du varit gravid någon gång?


    Jag tror också det är individuellt. Hur snabbt blev du gravid med din första. Jag blev gravid på andra försöket med min etta och på första med min tvåa. Men då var jag 29 respektive 31 år. Så lite yngre. Nu är jag 35 och man har ju hört att det ska bli svårare.
  • bligravid123
    mallalala skrev 2019-08-12 11:29:12 följande:

    Jag tror också det är individuellt. Hur snabbt blev du gravid med din första. Jag blev gravid på andra försöket med min etta och på första med min tvåa. Men då var jag 29 respektive 31 år. Så lite yngre. Nu är jag 35 och man har ju hört att det ska bli svårare.


    Med första barnet på första försöket. Då var 37 och gjorde en insemination ( lesbisk). Första försöket även med nr 2 (va då 38 men var tvungen att avbryta graviditeten PGA stora kromosomfel hos barnet i v 16).

    Blödde 8 veckor efter det och jag nu äntligen haft mens. Gjorde en insemination i måndags men vet inte om jag hafd någon ägglossning :D det var en chansning så vi får se. Känns inte alltför hoppfull dock men inte alltför sorgligt heller om det inte tar sig...har ju ingen aning om hur cykeln är efter aborten och jag kan ju inte "mysa" varannan dag eftersom ja he hej du förstår...det blir inga barn gjorda mellan mig och frun hur mycket o.ofta vi än myser.

    Hur mår du o när bim?
  • solvalla1

    Jag har varit gravid tidigare. Såklart att det är individuellt...

    men tyckte d gav hopp gentemot vad man läser om ålder o graviditet.

    Lessen o göra om ditt mf. O hoppas att ni lyckas snart igen.

    Mys är ju mer än babymaking. ( o vi kan ju inte heller mysa varannan dag pga avståndet...)

  • mallalala
    bligravid123 skrev 2019-08-12 14:45:54 följande:
    Med första barnet på första försöket. Då var 37 och gjorde en insemination ( lesbisk). Första försöket även med nr 2 (va då 38 men var tvungen att avbryta graviditeten PGA stora kromosomfel hos barnet i v 16).

    Blödde 8 veckor efter det och jag nu äntligen haft mens. Gjorde en insemination i måndags men vet inte om jag hafd någon ägglossning :D det var en chansning så vi får se. Känns inte alltför hoppfull dock men inte alltför sorgligt heller om det inte tar sig...har ju ingen aning om hur cykeln är efter aborten och jag kan ju inte "mysa" varannan dag eftersom ja he hej du förstår...det blir inga barn gjorda mellan mig och frun hur mycket o.ofta vi än myser.

    Hur mår du o när bim?
    Stackars er, så tufft det låter med din andra graviditet. Inget som man vill att någon ska behöva gå igenom.

    Spännande att se om det tagit sig efter inseminationen. Vad utgick du ifrån när du gjorde den? Senaste mensen eller tog du äl-stickor.

    Förstår att det på ett sätt vara frustrerande att myset inte leder någonstans. Men på ett annat sätt avundas jag er. Här hemma har myset förvandlats lite till en bebisverkstad under äl. Inte alls speciellt sexigt kan jag tycka. 

    För mig har jag nog gett upp denna månad. Tre dagar till mens och inget plus i sikte. Med båda barnen plussade jag fyra dagar innan mens, och det mycket tydligt. Så utgår från att det inte blev något denna månad. På ett sätt besviken men på ett annat ok med det ändå. 
Svar på tråden + 38